نیکول کیدمن و جیمز مک‌آوی بهترین بازیگران تئاتر لندن شدند .


برندگان شصت و یکمین جوایز تئاتر ایونینگ استاندارد لندن معرفی شدند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، در مراسم اهدای جوایز شصت و یکمین دوره تئاتر لندن، نیکول کیدمن به عنوان بهترین بازیگر زن و جیمز مک‌آوی به عنوان بهترین بازیگر مرد جوایز این بخش‌ها را دریافت کردند.

در این مراسم که در تئاتر اولد ویک لندن برگزار شد، کیدمن برای اجرایش در «عکس ۵۱» (Photograph 51) اثری از آنا زیگلر این جایزه را دریافت کرد. او در این نمایش در نقش دانشمندی به نام رزالیند فرانکلین روی صحنه رفت که نتیجه تلاش‌هایش به کشف ساختار دو باندی دی‌ان‌ای منجر شد.  عکس ۵۱ لقب یک عکس پراش اشعه ایکس است که ریموند گاسلینگ در مه ۱۹۵۲ تحت نظارت فرانکلین گرفت.

نیکول کیدمن بازیگر برنده اسکار که برای اولین بار از ۱۹۹۸ در یک نمایش در لندن روی صحنه رفته، برای ایفای نقش رزالیند فرانکلین در “عکس ۵۱” با تحسین منتقدان روبرو شده است.

“عکس ۵۱” به کارگردانی مایکل گراندیج از سپتامبر پیش در وست اند لندن روی صحنه رفته است. این نمایش اولین بار در ایالات متحده اجرا شد.

مک‌آوی نیز برای بازی در نمایش طنز پیتر بارنز با عنوان «طبقه حاکم» (The Ruling Class) و بازی در نقش یک آریستوکرات که باور دارد مسیح است این جایزه را از آن خود کرد. این نقش را پیتر اوتول بازیگر بزرگ بریتانیایی در سال ۱۹۷۲ ایفا کرده بود. این نمایش را جیمی لوید در ترافالگار استودیوز به صحنه برد.

جایزه بهترین نمایش به «اون لعنتی با کلاه» از استفن آدلی گورکیس رسید که آیندو روباسینگام آن را کارگردانی کرد. این کمدی که در نیویورک می‌گذرد درباره یک معامله کننده مواد مخدر است که به تازگی از زندان خارج شده و سعی می‌کند راهش را پیدا کند.

جایزه کارگردانی نیز به رابرت ایکه برای به صحنه بردن نمایش «اورستیا» (Oresteia) اثر آشیلیوس رسید. این نمایش با اقبال زیادی روبه رو شد و ابتدا در تئاتر المیدا و بعد در ترافالگار استودیوز روی صحنه رفت.

ایملدا استانتون نیز جایزه نمایش موزیکال را برای نقشی که به عنوان ماما رز در نمایش «کولی» (Gypsy) استفن ساندهایم ایفا کرد، دریافت کرد. این نمایش در ساووی به صحنه رفت. نمایش “کولی” اولین بار در ۱۹۵۹ در برادوی روی صحنه رفت.

جما آرترتون نیز به عنوان بهترین بازیگر جدید نمایش موزیکال برای نقشی که در «ساخته شده در داگنهام» (Made in Dagenham) ایفا کرد، انتخاب شد.

آنا فلایشل جایزه طراحی را برای طراحی نمایش «مردان به دار آویخته» (Hangmen) اثر مارتین مک دونا که در دهه ۱۹۶۰ می‌گذرد، دریافت کرد.

مالی دیویس به عنوان بهترین نمایشنامه نویس برای نمایشنامه طنز «خدا بچه‌ها را ببخشد» (God Bless the Child) و دیوید مورست به عنوان استعداد در حال ظهور برای بازی در «خشونت و پسر» (Violence and Son) انتخاب شد.

جایزه تدوین نیز به ونسا ردگریو رسید و جایزه لبدف به استفن ساندهایم اهدا شد که امسال ۸۵ ساله می‌شود.

میزبانی این مراسم با حضور جودی دنچ، ایان مک کلن و ایوگنی لبدف مالک نشریات ایوینینگ استاندارد و با حضور ربا برایدون انجام شد. جیلیان آندرسون، آرترتون، شرلی بیسی، کیت بکینسل، آن ماری داف، رالف فاینس، سلما هایک، جرمی آیرونز، نیکول کیدمن، لیندسی لوهان، مک آووی، جولی ریچاردسون و آنا وینتور از مهمانان این مراسم بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *