هفته پژوهشی و اجرایی پرفورمنس ایران برگزار می‌شود


هفته پژوهشی و اجرایی پرفورمنس ایران ۲۳ تا ۲۶ فروردین سال ۱۳۹۵ برگزار می شود.

هفته پرفورمنس ایرانی

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از وب سایت رسمی موسسه فرهنگی هنری” فانوس هنر پارس” ؛ این موسسه و پژوهشکده ی تاریخ هنر و اجرای دانشگاه ” پاریس ده”  با همکاری مرکز تئاتر مولوی ؛ اولین دوره هفته پژوهشی ، اجرایی پرفورمنس ایرانی را برگزار می کند . در این راستا و با توجه به وجوه تمایز و تشابه این شیوه هنری در ایران و سایر کشورها اولین هفته پژوهشی اجرایی پرفورمنس ایرانی با تمرکز بر محور هایی چون ویژگی ها و عناصر شکل دهنده ی پرفورمنس ایرانی ، نقش آیین و رسوم کهن در شکل گیری پرفورمنس ، نقش فرهنگ و جامعه ایرانی در نحوه و مفهوم هنر اجرا، چگونگی ارتباط هنر اجرا با دیگر شیوه های هنری در فروردین ماه سال ۱۳۹۵ برگزار می شود . لذا از تمامی پژوهشگران و هنرمندان درکلیه زمینه های هنری دعوت شده است تا با ارائه ی آثار نمایشی مرتبط و سخنرانی علمی در یکی از بخش های  این هفته پژوهشی ، اجرایی شرکت نمایند.

به گزارش وب سایت این موسسه  متقاضیان شر کت در بخش اجرایی این هفته پژوهشی ، اجرایی نیز می توانند فیلم اجرای خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه برنامه ارائه نمایند . علاقمندان به شرکت در این بخش می بایست با مراجعه به دبیرخانه برنامه نسبت به تکمیل فرم مربوطه و ارائه سه نسخه فیلم اجرای خود در قالب دی وی دی اقدام نمایند. نتیجه ارزیابی نهایی آثار در نیمه­ ی دوم اسفند ماه ۱۳۹۴ اعلام خواهد شد و در راستای حمایت از آثار ایرانی و پس از ارزیابی لازم از دو اجرای  برگزیده جهت  اجرای عمومی حمایت خواهد شد.

بخش پژوهش این هفته نیز با هدف دستیابی به راهکارهایی برای درک  جامع از پرفورمنس ایرانی از علاقمندان دعوت می کند تا نتیجه بررسی ها و مطالعات علمی و پژوهشی خود را در قالب سخنرانی ارائه نمایند . پژوهشگران متقاضی شرکت در این بخش می بایست خلاصه سخنرانی خود را حداکثر تا تاریخ ۱۵ اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه ارائه نمایند.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس وب سایت رسمی موسسه فرهنگی هنری” فانوس هنر پارس” مراجعه نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *