” هیچ در هیچ ” با طعم عشق و انتظار


نمایش “هیچ در هیچ” دومین شب اجرای خود را با حال و هوایی کاملا متفاوت با نخستین اجرای خود پشت سر گذاشت .

%d9%87%db%8c%da%86-%d8%af%d8%b1-%d9%87%db%8c%da%86

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش “هیچ در هیچ” به کارگردانی سیاوش طهمورث که نمایشی کاملا بداهه است و هر شب بر اساس کلمه ای که کارگردان پیش از شروع اجرا به بازیگران می گوید ، پیش می رود ، در دومین شب اجرای خود با یک کلمه ی پر بحث و جنجال همراه بود .

 دومین شب اجرا با واژه ی عشق شکل گرفت . واژه ای که هر کس تعریفی از آن برای خود دارد و همین مسئله نه تنها باعث شکل گرفتن بحث میان بازیگران نمایش شد ، بلکه این بحث به تماشاگران هم سرایت کرد و آن ها نیز در این موضوع همراه شدند . تماشاگران نظر خود را در مورد معنای این کلمه می گفتند و حتی در بخشی از اجرا یکی از تماشاگران به روی صحنه رفت و در اجرا با بازیگران همراه شد .

با بالا گرفتن بحث های راجع به معنای عشق اصغر همت گفت که بالاخره کسی می آید و معنای درست و حقیقی عشق را برای همه ی ما تعریف کند و مدام ساعت خود و در ورودی را نگاه می کرد و گویا واقعا منتظر کسی بود که در همان لحظه وارد صحنه شود و تمام این جنجال را به پایان برساند .

یکی از تماشاگران در واکنش به انتظار  اصغر همت گفت : اگر در انتظار گودو هستید ، منتظر نمانید ، او نمی آید . البته اصغر همت با اطمینان به آمدن کسی ، همچنان منتظر بود .

بک گراند صحنه در شب اول که نمایش بر اساس واژه ی سکوت بود  سفید و در شب دوم که کلمه ی مورد نظر عشق بود قرمز رنگ انتخاب شد . رنگی که با این کلمه ارتباط تنگاتنگی دارد .

بعد از پایان نمایش خبرنگار تئاتر فستیوال نظر تماشاگران را راجع به این تجربه جویا شد که نظرات جالب و قابل تاملی بود . زوج جوانی که گویا هفته ای دو بار به دیدن تئاتر می آیند ، آنقدر از این اجرا لذت برده بودند که به گفته ی خودشان با آنکه هزینه ی بلیت این نمایش به اندازه ی ۳ نمایش ۱۵۰۰۰ تومانی است ، اما سه برابر دیگر نمایش ها از این اجرا لذت بردند و با توجه به اینکه اجرای هر شب متفاوت از شب گذشته است ، تصمیم دارند شب دیگری نیز برای دیدن این نمایش بیایند .

دیگری می گفت اصلا انتظار چنین نمایشی را نداشته و واقعا غافلگیر شده و از دیدن آن بسیار لذت برده است . از هزینه ای که کرده نه تنها ناراضی نیست بلکه به دوستان خود هم پیشنهاد می کند که به تماشای این نمایش بیایند .

مرد جوانی که به مناسبت تولد همسرش برای تماشای این نمایش آمده بودند ، از این اجرا بسیار هیجان زده بودند و زن جوان می گفت این نمایش کادوی خوبی برای تولدم بود و آن را هرگز فراموش نمی کنم .

در این نمایش که تا ۲۱ آبان ماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه قرار دارد ، سیاوش طهمورث ، عزت الله مهراوران ، اصغر همت ، محمد حاتمی ، شهره سلطانی و مینا عبدی به ایفای نقش می پردازند .

۳ نظر ثبت شده است .

  1. Farzin63 گفت:

    موضوع شب های دیگه هم مشخص شده ؟ من ندیدم جایی

  2. بچه دانشجو گفت:

    استاد سیاوش طهمورث واقعا فوق العاده هستند . من هر حا کاری داشته باشن برای دیدنش میرم . فقط کاش قیمت بلیت کمتری داشت با یک فکری به حال اونایی که دوست دارند کار رو ببینند و نمی تونن می کردن ? حداقل تخفیف دانشجویی قائل شید لطفا

  3. سیما گفت:

    جالب بود . مرسی تئاتر فستیوال از اطلاع رسانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *