وحید فریدی شانزدهمین جشنواره تئاتر تجربی را تشریح کرد


وحید فریدی دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر تجربی ابراز امیدواری کرد دید منفی که در دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران نسبت به دانشجویان برای برگزاری این جشنواره وجود دارد از بین برود.

تئاتر فستیوال

نشست رسانه‌ای شانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه صبح روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه در دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران با حضور عوامل اجرایی این جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد.

وحید فریدی دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر تجربی در ابتدای این نشست، گفت: طی اتفاقاتی که در بهار ۹۴ افتاد یک عده از دانشجویان دانشکده گردهم جمع شدند و به شکل کاملا دانشجویی انتخابات مرکز را از نو برگزار کردند، ایده اصلی این بود که این مرکز کمی مستقل‌تر شود. اما مشخصا میزان حمایتی که از این جشنواره صورت می‌گیرد از جانب اساتید دانشکده کمتر صورت می‌گیرد. آقای رحمت امینی را به عنوان مشاور این جشنواره انتخاب کردیم که آن هم به پیشنهاد گروه آموزشی بود. این در حالی است که در دوره‌های گذشته آقای رحمت امینی دبیر جشنواره بودند. واقعیت این است که وقتی دبیر جشنواره از میان اساتید جشنواره انتخاب نمی‌شود، حمایت‌ها و نوع برخوردها حتی در بحث‌های مالی اندکی راحت‌تر است و چون ما بعد از مدت‌ها قصد داریم این جشنواره را به صورت کاملا دانشجویی برگزار کنیم طبیعتا کار کمی دشوار می‌شود.

او با اشاره به بحث تامین هزینه‌های این رویداد، افزود: ما در مورد بحث مالی همچنان دچار مشکل هستیم و بودجه‌ای که ما برای این جشنواره برآورد کرده بودیم هنوز تامین نشده است؛ اگرچه از سوی مدیریت فرهنگی مرکز و نیز وزارت علوم بر طبق برآورد مالی این رویداد قول‌هایی به ما داده که قرار است به زودی یک بخشی از آن تامین شود و امیدوار هستیم دست کم در ایام جشنواره و تا پیش از اختتامیه این تامین مالی انجام شود.

فریدی مرکز هنرهای نمایشی، انجمن علمی نمایش دانشگاه تهران، سایت تیوال و تالار اصفهان را به عنوان مراکز و نهادهایی معرفی کرد که از این رویداد هنری و دانشجویی حمایت کرده‌اند و در عین حال خاطرنشان کرد: اگرچه اساتید دانشگاه هم در این حمایت تا حدی سهیم بوده‌اند اما ما انتظار حمایت بیشتری داشتیم.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه همچنین با اشاره به جدول زمان‌بندی اجراها، اعلام کرد: در این دوره ۷ نمایش در بخش رقابتی و ۵ نمایش در بخش اجرای محیطی حضور دارند که این تعداد از میان ۱۴۰ اثر رسیده برگزیده شده‌اند. این آثار از دانشکده هنرهای زیبا، هنر و معماری و سوره انتخاب شده‌اند. همچنین بازبینی این آثار را در دو بخش افرادی همچون فارس باقری، اشکان خیل‌نژاد، سعید بهنام، رامتین شهبازی، محمد مساوات و هوتن شکیبا بر عهده داشتند.

او با بیان اینکه کارگاه‌هایی هم در این جشنواره برگزار می‌شود، ادامه داد: این کارگاه‌ها قرار است توسط اساتیدی همچون علی اکبر علیزاد و حمید پورآذری از اولین روز جشنواره برپا شود. رامتین شهبازی و نغمه ثمینی نیز درس‌گفتارهایی را برپا خواهند کرد. همچنین یکی از بخش‌های در نظر گرفته شده به منتخب‌های پایان‌نامه‌ها مربوط می‌شد که به دلیل نبود سالن کافی و وضعیت نامناسب سالن صمیمی مفخم که از نظر فنی امکانات لازم برای اجرا را ندارد، حذف شده است.

وحید فریدی ابراز امیدواری کرد دید منفی که در دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران نسبت به دانشجویان برای برگزاری این جشنواره وجود دارد از بین برود و تاکید کرد: ما به واقع در صدد این هستیم که با کمترین امکانات به بهترین شکل فعالیت کنیم و اینکه ما خود خواهان این نیستیم که حرکتی صورت بگیرد، به هیچ عنوان به ما منتسب نمی‌شود و در برگزاری این جشنواره هم کاملا می‌توانیم این موضوع را ثابت کنیم. امیدواریم مسئولین بالاتر نیز به دانشجویان راحت‌تر اعتماد کنند چرا که ما هم از خانواده همین دانشگاهیم و انتظار داریم که ترس از اشتباه نداشته باشند و این ترس را از ما هم دور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *