توضیحات تکمیلی همکاری افتخاری دانشجویان با جشنواره تئاتر فجر ؛

وحید لک : هدف جشنواره ، استفاده از ظرفیت دانشجویان برای برگزاری هر چه بهتر آن است


یک اتفاق خوب تئاتری در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رخ داده است و آن دعوت از دانشجویان و علاقمندان تئاتر برای همکاری افتخاری در این دوره از جشنواره است . از این رو خبرنگار تئاتر فستیوال با وحید لک ، مدیر بخش تبلیغات و تشریفات جشنواره درباره جزئیات این فراخوان گفت و گو کرده است که می توانید در ادامه بخوانید :

وحید لک درباره چگونگی شکل گیری فراخوان همکاری افتخاری در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به خبرنگار تئاتر فستیوال توضیح داد : این فراخوان با توجه به سیاست های این دوره از جشنواره و تاکید آقای برهانی مرند ، دبیر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، به مشارکت حداکثری علاقمندان و هنرمندان عرصه تئاتر ، شکل گرفت تا از علاقمندان عرصه تئاتر ، چه دانشجویان تئاتری و چه علاقه مندانی که دوست دارند در برگزاری جشنواره فجر انقلاب اسلامی خصوصا در چهلمین سال پیروزی انقلاب مشارکت داشته باشند ، دعوت به همکاری  شود و از این ظرفیت در کنار نیروهای ثابتی که در ستاد همکاری می کنند ، استفاده کنیم .

لک در خصوص هدف از انتشار این فراخوان گفت : این فراخوان با این هدف که عزیزان متقاضی و دانشجویان تئاتری که علاقمند هستند در این دوره از جشنواره همکاری کنند و در کنار ما قرار بگیرند ، طراحی و عملیاتی شده است . خدا را شکر از همان لحظه انتشار ، عزیزان بسیاری تقاضای خودشان را اعلام کرده اند . انشالله بتوانیم با نشست هایی که با آنها داریم ، بخشی از این ظرفیت را استفاده کنیم و جشنواره را در سطح بسیار عالی و خوب و بهتر و پر بارتر از گذشته در کنار این عزیزان برگزار کنیم .

او توضیح خود را درباره نحوه همکاری این افراد با ستاد جشنواره ادامه داد و گفت : از این رو در فراخوانی که منتشر شد از عزیزانی که قصد همکاری دارند ، در بخش های مختلف از جمله ارتباطات، اجرایی، ستاد اجرایی، تبلیغات، هماهنگی و مدیریت اجرایی سالن ها ، استفاده خواهد شد .

لک در خصوص مهلت ثبت نام در این فراخوان اعلام کرد : همان طور که گفته شد ، فقط دانشحویان تئاتری و علاقمندان مرتبط با حوزه تئاتر که دارای مشخصات اعلام شده باشند تا روز پانزدهم بهمن ماه فرصت دارند، تقاضای خود را اعلام کنند . این افراد باید ساکن شهر تهران باشند تا بعد از اتمام کارشان در هر روز بتوانند به خوابگاهشان برگردند . براساس تعهدی که داده ایم سقف فعالیت این دوستان ، روزانه تا زمان پایان اجرای هر روز است و مجددا در روزهای بعد در خدمتشان خواهیم بود . انشالله بتوانیم سرویس و خدماتی را که از این عزیزان می گیریم به هنرمندان، شرکت کنندگان و مخاطبین این دوره از جشنواره ارائه کنیم .

مدیر بخش تبلیغات و تشریفات جشنواره تئاتر فجر در خصوص ثبت نام دانشجویان سایر رشته ها به طور مثال رشته های مهندسی گفت : اگر در بخش اول به حد نصاب نرسیم حتما از ظرفیت بعدی استفاده می کنیم . دانشجویان رشته مهندسی و سایر رشته ها که به تئاتر علاقمند هستند ، در مرحله ی بعد ، مورد ارزیابی قرار می گیرند .

او درباره نحوه همکاری با دانشجویان رشته خبرنگاری و روزنامه نگاری علاقه مند به شرکت در این فراخوان توضیح داد : حوزه ی رسانه ، بخش حامی جشنواره محسوب می شود ؛ اکثر اصحاب رسانه در رسانه ی خودشان مشغول فعالیت هستند و پوشش خبری می دهند و بخشی نیز در کاخ جشنواره ، مجموعه تئاتر شهر مستقر هستند . در این شرایط ، امکان همکاری با دانشجویان خبرنگاری و روزنامه نگاری را نداریم و واقعیت این است که حوزه های تخصصی شرایط خاص خودشان را دارند . امیدوارم شرایطی پیش بیاید که در ادوار آینده ، دوستان در حوزه ی مختلف ، جذب جشنواره بین المللی تئاتر فجر شوند .

وحید لک در پایان در پاسخ به این سوال که غیر از اهالی تئاتر ، مشارکت مردمی در برگزاری این جشنواره به چه شکل خواهد بود ، گفت : تئاتر با مخاطب زنده است و باور داریم که رکن اساسی این رویداد فرهنگی و هنری ، مردم هستند ، این را نمی شود کتمان کرد . ولی نکته ای که وجود دارد ، در این ایام با توجه به اینکه بسیاری از هنرمندان از استان های مختلف میهمان ما هستند و ما میزبانی آن ها را بر عهده داریم ، باید به بهترین نحو این اتفاق را مدیریت کرد . در کنار نیروهای اجرایی خودمان ، انشالله از ظرفیت عزیزانی که در این فراخوان شرکت کنند ، برای سرویس دهی و خدمات بهتر استفاده می کنیم .

گفتنی است طبق این فراخوان دانشجویان با مراجعه به سایت جشنواره تئاتر فجر با تکمیل فرم ثبت نام می‌توانند تا تاریخ پانزدهم بهمن ماه آمادگی خود را برای دریافت این مسئولیت‌ها اعلام کنند و گزینش نهایی برای انتخاب متقاضیان از سوی دبیرخانه صورت می‌گیرد و زمان همکاری نیز از ۲۰ بهمن تا ۴ اسفند از صبح تا پایان اجراهای نمایشی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *