وضعیت “زندگی انسان” چه شد؟


مسعود دلخواه دیگر به دنبال اجرای دوباره ی تئاتر زندگی انسان نیست.

مسعود دلخواه

به گزارش تئاتر فستیوال، تئاتر “زندگی انسان” که در جشنواره ی سی و دوم تئاتر فجر برای اولین به روی صجنه رفت، در اسفند ماه سال پیش در تالار مولوی اجرای عمومی داشت.پس از پایان دوره ی اجرای این تئاتر مسعود دلخواه به دنبال تمدید اجرای این نمایش بود.

مسعود دلخواه درباره ی وضعیت تمدید اجرای “زندگی انسان”، به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت: ما برای تمدید این نمایش چندین بار اقدام کردیم. ولی به دلیل بلاتکلیف بودن وضعیت سالن تا قبل از امروز و مشخص نبودن مدیریت این سالن و همینطور وعده ی تعمیرات، از خیر اجرای دوباره ی “زندگی انسان” گذشتیم.

وی ادامه داد : با این حال که وضعیت مدیریت سالن مشخص شده است ولی به دلیل اینکه تمدید آن خیلی به تعویق افتاد و بازیگران ما درگیر کارهای دیگر شده اند، ما دکور کار را از سالن خارج کردیم و دیگر در پی تمدید کار نیستیم.

این کارگردان  قرار است در سال جاری تئاتر “لیر شاه” را در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه برود.

وی درباره ی زمان اجرای این نمایش گفت: از سال پیش ما در حال مذاکره با مسئولین تماشاخانه ایرانشهر بوده ایم. این مذاکرات همچنان ادامه دارد و قطعا این نمایش در نیمه ی دوم سال جاری به روی صحنه خواهد رفت و زمان قطعی این اجرا در خرداد ماه اعلام می شود.

دلخواه در مورد بازیگران این کار توضیح داد: اکبر زنجانپور قرار است در نقش “لیرشاه” دراین نمایش ظاهر شود. ما برای این نمایش با بازیگران حرفه ای صحبت کرده ایم که اکثر آنها پاسخ مثبت داده اند و ما فقط منتظر قطعی شدن تاریخ اجرا می باشیم.

 نمایشنامه “لیرشاه” یا “شاه لیر” (King Lear) نمایشنامه‌ای تراژیک اثر ویلیام شکسپیر است که آن را یکی از بزرگ‌ترین و ارزنده‌ترین تراژدی‌های وی می‌دانند. این نمایشنامه‌ تراژدی در ۵ پرده است که روابط بین شاه و سه دخترش را به چالش می‌کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *