«پرده سوم، صحنه چهارم» در سنگاپور


نمایش «پرده سوم، صحنه چهارم» به کارگردانی مشترک یوسف باپیری و اشکان خیل نژاد در هشتمین فستیوال تئاتر دانشگاهی APB (دفتر آسیا پاسفیک) در سنگاپور روی صحنه رفت.

گروه تئاتر تازه

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش «پرده سوم، صحنه چهارم» به کارگردانی مشترک یوسف باپیری و اشکان خیل‌نژاد و بازی هوتن شکیبا و ستاره پسیانی با مشاوره‌ فریندخت زاهدی در هشتمین فستیوال تئاتر دانشگاهی APB (دفتر آسیا پاسفیک) وابسته به ITI یونسکو در دانشگاه LASALLE سنگاپور روی صحنه رفت و مورد استقبال دانشجویان و دانشگاهیان از ١٨ کشور آسیایی قرار گرفت.

در این جشنواره ۱۹ اجرا به صحنه رفته و ۲۸ کارگاه‌ مختلف از ۱۸ کشور آسیایی و اقیانوسیه چون استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، چین، سنگاپور، کره جنوبی، فیلیپین، اندونزی، تایلند، هند، ایران و … برپا شد . همچنین ابری میلر (Aubrey Mellor) مدیر گروه دپارتمان تئاتر دانشگاه LASALLE سنگاپور بعد از تماشای نمایش متنی برای گروهی اجرایی نوشت.

در یادداشت ابری میلر آمده است:

نمایش «پرده سوم، صحنه چهارم» برای ما یه دستاورد تازه و اورجینال بود و تماشاگران ما که برای اولین بار با آن مواجه می شدند بسیار ذوق زده و رویدادهای این اثر نمایشی برایشان شگفت انگیز بود که همین امر باعث شد که از نمایش لذت بیشتری ببرند. همچنین بخش تکنیکال اثر به خصوص بخش مولتی مدیای آن بسیار جذاب و قابل تقدیر بود.

جلسه نقد و بررسی این نمایش در دانشگاه LASALLE با مشارکت دانشجویان صورت گرفت و سپس در جلسات مختلفی که در فستیوال برگزار شد اشکان خیل نژاد  و یوسف باپیری  درباره کار با علاقمندان به نمایش و منتقدان بحث و تبادل نظر می کردند. همچنین آماندا موریس رئیس APB در نوشته ای این نمایش را مورد تقدیر قرار داد و از برخورد دانشجویان فستیوال با این نمایش تعریف کرده و آن را اثری متفاوت با دیگر آثار فستیوال معرفی کرد.

نمایش «پرده سوم، صحنه چهارم» کاری جدید از گروه تئاتر تازه است که به تهیه کنندگی محمد قدس و گروه تاتر تازه برای اولین بار در این جشنواره به اجرا درآمد. این نمایش تحت عنوان پروژه‌ (کارگاه شکسپیر) به سالن مطالعات اجرایی قشقایی نیز پیشنهاد شده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از دراماتورژ: نازنین مهرآیین، طراح صحنه و نور: اشکان خیل نژاد و یوسف باپیری، طراحی لباس: سمانه حسینی، آهنگساز: علی شهبازی، طراحی گرافیک: آرمان کوچکی، ساخت ویدئو : سعید روستایی.

فستیوال APB هر سال در یکی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه به میزبانی دپارتمان تئاتر دانشگاهی آن کشور برگزار می‌ شود و غیررقابتی است . این جشنواره از ۵ تا ۱۲ ژوئن مصادف با ۱۵ تا ۲۲ خرداد ماه در سنگاپور برگزار شد که نمایش «پرده سوم، صحنه چهارم» یکشنبه ۷ ژوئن در این جشنواره به صحنه رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *