با حضور 4 نمایشنامه و نمایشنامه نویس

پروژه مشترک ایران و فرانسه در «فضاسازی» شکل می گیرد


پروژه مشترک تئاتری ایران و فرانسه با عنوان «فضاسازی» با حضور ۴ نمایشنامه نویس معاصر فرانسوی و خوانش آثارشان توسط کارگردان‌های تئاتر ایران، برگزار می شود.

به گزارش تئاتر فستیوال ، «فضاسازی» عنوان پروژه ای بینافرهنگی بین ۲ کشور ایران و فرانسه است که نورالدین حیدری ماهر مجری طرح این پروژه است.

به گفته نورالدین حیدری ماهر قرار است طی این پروژه ۴ نمایشنامه از نمایشنامه نویسان جوان و معاصر تئاتر فرانسه که تا کنون در ایران ترجمه و اجرا نشده‌اند، به زبان فارسی ترجمه و توسط ۴ کارگردان تئاتر ایران در قالب نمایشنامه خوانی اجرا می شوند.

به گفته مجری طرح پروژه «فضاسازی» ویژگی این پروژه حضور ۴ نمایشنامه نویس فرانسوی در تمرین‌ها و دیدن نمایشنامه خوانی آثار خود توسط هنرمندان تئاتر ایران است.

حیدری ماهر هدف از اجرای این پروژه را برقراری ارتباط دوطرفه هنرمندان تئاتر ایران و فرانسه است که در فاز دوم با ترجمه ۴ نمایشنامه ایرانی و اجرای آن توسط کارگردان های تئاتر فرانسه همراه خواهد بود.

طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است ۴ نمایشنامه مدنظر توسط آرش آبسالان، مهران رنجبر، ایمان افشاریان و شیوا اردویی در قالب نمایشنامه خوانی اجرا شوند.

این نمایشنامه خوانی ها از ۲۳ تا ۳۰ بهمن، ساعت ۱۵ در تئاتر مستقل تهران برگزار می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *