پرویز شاهین خو هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر درگذشت


پرویز شاهین خو بازیگر پیشکسوت تئاتر ، سینما و تلویزیون صبح امروز ۱۶ مرداد ماه درگذشت .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، پرویز شاهین خو بازیگر پیشکسوت سینما ، تئاتر و تلویزیون صبح امروز ۱۶ مرداد ماه در ۱۰۱ سالگی درگذشت .

به گفته مینا شاهین خو دختر این هنرمند ، مدتی بعد از آخرین حضور پرویز شاهین خو در جشن خانه سینما ، این هنرمند به دلیل مشکلات قلبی ، عمل آنژیو انجام داد و بعد از آن هم دچار ناراحتی ریه شد تا جایی که یک ماه آخر را به طور کامل بستری بود.

پیکر این هنرمند پیشکوت به بهشت زهرا منتقل شده و فردا ۱۷ مرداد ماه ساعت ۸ صبح مراسم تشییع و خاکسپاری از همان بهشت زهرا (س) به سمت قطعه ۷۳ ردیف ۷۲ انجام می شود.

پرویز شاهین خو در سال ۱۲۹۴ در تهران پا به جهان گشود . او در سال ۱۳۱۲ در ۱۸ سالگی در گروه تئاتر خیرخواه مشغول بازی در تئاتر شد و در سال ۱۳۱۴ در کلاس سینمایی اوگانیاس شرکت کرد که موجب شد در دو فیلم به نام های «آبی و رابی» و «حاج آقا آکتور سینما» همکاری کند. وی در سال ۱۳۱۷ وارد هنرستان هنرپیشگی شد و بعد از گرفتن دیپلم از سال ۱۳۱۸ در تئاتر «نصر و دهقان» به اجرای نقش‌های مختلف پرداخت.

ایفای نقش در سریال های «سربداران» ، «روزی روزگاری»، «تفنگ سرپر»، «امام علی»، «ولایت عشق»، «میرزاکوچک خان» و برخی مجموعه‌های تاریخی دیگر ، از جمله آثار اوست.

گفتنی است پرویز شاهین خو از جمله سه هنرمندی بود که در جشن بازیگر سال ۹۴ که هر ساله توسط خانه تئاتر برگزار می شود ، مورد تقدیر قرار گرفت .

وبسایت تئاتر فستیوال درگذشت این هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر ، سینما و تلویزیون را به خانواده ایشان تسلیت می گوید و برای این هنرمند درگذشته از خداوند متعال طلب آمرزش دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *