پوستر جشنواره ملی تئاتر مهر در کاشان به نمایش در آمد


در آستانه برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، پوستر این دوره از جشنواره که توسط حورا سایه کویی طراحی  و نیز  لی اوت و گرافیک آن را صابر شقاقی انجام داده با اکران عمومی و در فضای مجازی به نمایش در آمد.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و به نقل از کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان، این جشنواره در حالی از ۹ آذر ماه در  این شهر آغاز می شود که طرح پوستر این جشنواره در قالب تبلیغات شهری و در فضای مجازی به منظور اطلاع رسانی عموم مردم بویژه هنرمندان عرصه تئاتر به نمایش در آمده است.

طراح پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر، پیرامون طراحی این پوستر گفت : در راستای ارتقای دیدگاه بصری و به منظور گام برداشتن در عرصه هنر و فرهنگ مردم کاشان اقدام به طراحی این پوستر کرده است.

حورا سایه کویی در مورد انتخاب صورتک ها یادآور شد: ایده اصلی شکل گرفتن پوستر  ازصورتک ها که بیشترین کاربرد را در بین مردم بویژه اهالی هنر تئاتر دارند گرفته  و سعی شد با توجه به وجود حالت خنده و گریه این پارادوکس تلخ و در عین حال زیبا به تصویر کشیده شود.

وی در ادامه اظهار داشت: در طراحی پوستر، المان هایی همچون  فصل پائیز، وجود عناصری مثل برگ خزان، میوه های پائیزی، قاصدک و یا نشان تئاتر  که واضح ترین آن وجود صورتک ماسک گونه ای به رنگ سفید گچی در فضای تاریک، سیاه و وهم آلود سن نمایش است به گونه ای در کنار هم قرار گرفته که این ترکیب بندی و نحوه انتخاب این المان و نشان تئاتر، هویت بصری در تصویر طرح  را تکمیل می کند.

به گفته این هنرمند کارشناس گرافیک با توجه به اینکه در طراحی هر پوستر، منطقه جغرافیایی و نشان های بصری مورد توجه قرار می گیرد در طراحی پوستر جشنواره سعی شد با توجه به اهمیت منطقه جغرافیای کاشان و بنابر وجود نشانه های بصری موجود،  از نقش و نگار یکی از کاشیکاری های مسجد آقا بزرگ بهره برداری شد بطوریکه گل ها،پیچ و خم ها و حتی انتخاب رنگ ها بر اساس نقش اصلی  کاشیکاری این مسجد فاخر است.

سایه کویی در ادامه به انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران اشاره و افزود: برای معرفی این افتخار و المان بصری، از کتاب در طراحی پوستر استفاده شد بطوریکه در عین حال به تعادل اجرا و عناصر اصلی پوستر نه تنها خللی وارد نکرد بلکه طرح  نیز کامل تر شد.

شایان ذکر است، حورا سایه کویی، کاردان نقاشی ایرانی و کارشناس ارشد تصویر سازی  است که از سال ١٣٩٢ به طور حرفه ای  وارد گرافیک، عکاسی، رسانه و مستند سازی شده است.

لازم به ذکر است برای طراحی پوستر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان ۱۸ اتد از ۷ طراح کاشانی و تهرانی به کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی جشنواره ارائه شد، که ستاد جشنواره در نهایت از بین طرح های رسیده، در مورد طرح حورا سایه کویی به اجماع رسید.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان یکی از برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان است که به میزبانی فرهنگ سرای مهر این سازمان و با حمایت مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیری محمد شفافی از جمعه ۹ آذر ماه آغاز به کار می کند و تا ۱۵ همین ماه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *