سعید اسدی : جعفر والی یکی از معماران موج نوی تئاتر ایران بود


«سعید اسدی» دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پیامی، درگذشت «جعفر والی» از هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر را به خانواده، اهالی هنر و رسانه‌ها تسلیت گفت.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، در این پیام آمده است: «هنر مرگ را پس می‌راند اگر چه در این کشاکش غریب مرگ به ناگاه جسم هنرمند را در می رباید. اما بقای روح هنرمند فنای جسم فانی او را به هیچ می‌گیرد و بزرگمردان و زنان هنر، جاویدان در هیأت کسانی که دستی در خلق نیکوی هنر دارند، مدام و پایان‌ناپذیر،‌از نو تجدید می شوند. »

خبر ناگوار است: «استاد جعفر والی در گذشت.»

او به عنوان یکی از معماران موج نوی تئاتر ایران، در شکوه بنایی که با همکاران کم نظیرش در این سالیان ساخته و بر جای گذاشته همواره زنده خواهد ماند و در دست و زبان و شمایل و ذهن خلاق هر هنرمند آگاه و خیر خواه که نقشی را بر صحنه های تئاتر ایران زمین رقم می زند تکرار می شود. نام و شأن هنرمندانه استاد جعفر والی تداعی گر دوران درخشانی از تئاتر ایرانی است که در آن تعهد اجتماعی هنرمندان با کیفیت بیان هنرمندانه برای ایجاد خاطراتی ماندگار از اجراهای تاریخ ساز در هم آمیخته بود.

دریغ بزرگ این است که سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از افتخار حضور گرانقدر استاد والی در مقام کارگردان نمایش« در گوش سالمم زمزمه کن» بی نصیب ماند.

نام و یاد او نیرو بخش ما در این دوره از جشنواره خواهد بود و گردهمایی هنرمندان تئاتر ایران در جشنواره سی و پنجم را با گرامیداشت هنری که او دوست می‌داشت، برگزار خواهیم کرد.  با اظهار تأسف عمیق در گذشت این هنرمند دوران ساز را به بستگان گرامی ایشان و هنرمندان گرانمایه ی تئاتر ایران تسلیت می گویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *