امیر عباس توفیقی : ” صدای مهران دوستی همیشه برای ما زنده و پویاست “


مهران دوستی ، گوینده محبوب و توانای رادیو ، صبــح روز شنبه ، دوم خردادماه ۱۳۹۴ درگذشت .  به همین بهانه تئاتر فستیوال گفت و گوی کوتاهی با امیرعباس توفیقی انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

امیر عباس توفیقی در رابطه با سابقه همکاری اش با مهران دوستی به تئاتر فستیوال گفت : سابقه دوستی دیرینه ای داشتیم ولی سابقه همکاری نه .  چرا که مهران دوستی گوینده ی رادیو بود . ما در رادیو تعدادی گوینده داریم که در شبکه نمایش بازی می کنند و علاوه بر بازی ، مجری هم هستند و تنها تعداد کمی از آن ها فقط کار گویندگی می کنند مثل مهدی طهماسبی که از گویندگان بسیار توانمند شبکه نمایش است که در رادیو نمایش هم فعالیت نمایشی دارد .

اما آقای مهران دوستی فقط گوینده بود . یک همکار توانا و قدیمی در رادیو که برنامه های زیادی را اجرا می کرد و صدای دلنشین ، زیبا و تاثیرگذاری داشت . خیلی ها در زمان جنگ با صدای ایشان خاطرات زیادی دارند . او شخصیتی بسیار جدی و در عین حال شوخ طبع داشت . اخیرا مجری برنامه ای به اسم ” کافه تریا ” بود .

وی در ادامه خاطره ای از مهران دوستی نقل کرد و گفت : روزی در ساختمان رادیو نشسته بودیم و غذا می خوردیم . به صورت اتفاقی مهران دوستی را دیدم ، سلام کردیم و در کنار میز ما نشست و شروع به غذا خوردن کرد . آن روز موهـایش را تراشیده و یک شلوار سفید پوشیده و کلاهی بر سر گذاشته بود . از طرف سازمان ، او را به سفر حج فرستاده بودند . وقتی او را دیدم گفتم : حاج آقا سفر چطور بود ؟ گفت : توفیقی به خدا قسم ، وقتی می شنیدیم این یک سفر معنوی ، عجیب و غریب است ، برای ما که نرفته بودیم ، باور پذیر نبود . من سفرهای زیادی رفته ام ، ولی به جرات می توانم بگویم که این سفر حالم را دگرگون و عوض کرده است و تاثیرات عمیقی روی من گذاشته است . مدام می گویم خدایا این انرژی از کجا می آید و این انرژی چیست که مرا با خود می برد ؟ من یک مهران دوستی دیگر شده ام ، فکر می کنم که دیگر آن آدم قبل نیستم و امیدوارم بتوانم این انرژی را با خودم حمل کنم .  می دانم فردا موهایم بلند می شود ، لباسهایم عوض می شود . ولی امیدوارم تا زمانی که زنده هستم ، نیتی که در من است را بتوانم با خودم همراه داشته باشم و با من و در کنار من باشد . “

توفیقی در ادامه افرود : واقعا هم این اتفاق افتاد . چون ما با هم در یک اداره بودیم و وقتی او را می دیدم واقعا تغییر کرده بود ، یک تغییر بنیادی .

او که خبر فوت مهران دوستی را در مراسم تشییع مصطفی عبداللهی ، دوست و همکار دیرینه اش شنیده بود گفت :  همه ی ما ، وقتی در مراسم مصطفی عبداللهی اعلام کردند که او را از دست داده ایم ، زانوهایمان لرزید و بهم ریختیم . امــروز ، نبودن مهران دوستی در دل ما چنگ می زند .

همچنین بازیگر نمایش ” در اعماق ” درباره ی فراق همکاران و دوستانش چنین گفت :  در این مدت کوتاه خیلی ها را از دست داده ایم ؛ امیر بختیاری و استاد خسرو فرخزادی . بیست سال است که هر پنجشنبه به همراه مصطفی عبداللهی ( در زمانی که درمانش خوب بود و می توانست از خانه بیرون بیاید ) ، به خانه ایشان می رفتیم . چهلمین روز درگذشت امیر بختیاری شنیدیم که استاد فرخزادی را از دست داده ایم و چهل و پنج  روز بعد از درگذشت استاد فرخزادی ، هنرمند بزرگ رادیو ، امروز مصطفی را به خاک سپرده ایم . این اتفاقات باعث می شود که زانوهایمان بلرزد . تنها چیزی که برایم مانده این است که آرزو کنم تا خدا کمکمان کند و بتوانیم دوباره ادامه دهیم .

امیر عباس توفیقی در انتها افزود : ما مهران دوستی ، این دوست و یار نازنین را از دست داده ایم . تنها صداست که می ماند و صدای مهران دوستی همیشه برای ما زنده و پویاست . او با صدایش به ما حرکت و انرژی می داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *