علی مراد خانی در پیامی به جشنواره تئاتر فجر :

تئاتر ترویج فرهنگ گفت وگو است .


 علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به این جشنواره پیام داد.
تئاتر فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی سی وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، «علی مرادخانی»، معاون امور هنری وزیر در این پیام آورده است:
“تئاتر، ترویج فرهنگ گفتگوست. با گفتگوست که نهاد ناآرام جان و جهان، به آرامش می‌رسد و جامعه‌‌ای فهیم و فرهیخته شکل می‌گیرد. گفتن از هست‌ها و بایدهای زندگی و دعوت کریمانه مردم به سرزمین سعادت و رستگاری، هنر تئاتر است.
تئاتر در روزگار عسرت و حسرت، بذر امید در دل و جان آدمی می‌افشاند و روش نیک و بد زندگی را به انسان می‌آموزد و با سادگی و دلدادگی با مردم روزگار خویش، پیوند برقرار می‌سازد. پیوندی که ریشه می‌دواند و برگ و بار می‌بخشد. جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر، شجره طبیه‌ای است که هر ساله در بهار پیروزی انقلاب به بار می‌نشیند و مردم را به دیدار از صحنه‌های دل‌انگیز خود فرا می‌خواند. کارنامه‌ی تئاتر در جشنواره‌ی تئاتر فجر گشوده می‌شود و نمایی تمام از تئاتر ایران را به نمایش می‌گذارد. خوشبختانه با برنامه‌ریزی خوب مدیران و تلاش ارزشمند، هنرمندان جشنواره سی و پنجم، از پی رویدادهای مبارکی همچون سال حمایت از تئاتر، ثبت روز ملی تئاتر در تقویم رسمی، نشست مدیران هنرهای نمایشی کشورهای غرب آسیا و برگزاری رخدادهای متنوع بین‌المللی با جلال و جلوه بیشتر برگزار می‌گردد. توجه به ظرفیت‌های تئاتر استانی با برگزاری بخش فجر استانی در هفت استان که علاوه بر اجرای آثار، میزبان کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی و کاربردی بوده، از دیگر نشانه‌های تعالی این کارنامه است. همچنین حضور فعال گروه‌های نمایشی در بخش بین‌الملل، مجال گفتگو و فرصت تبادل نظر را فراهم ساخته است.
امیدوارم علاقمندان به تئاتر از این موقعیت ممتاز به خوبی استفاده نمایند و با بهره‌برداری شایسته تجربی و علمی از فرصت جشنواره، زمینه توسعه و تعالی تئاتر کشور را بیش از پیش مهیا نمایند.
از همه دست ‌اندرکاران برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ویژه داوران محترم و هنرمندان حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره و دبیر محترم آن سپاسگزارم و با عرض تبریک به برگزیدگان، توفیق روز افزون اهالی تئاتر کشور را در خدمت به فرهنگ و هنر ایران اسلامی مسألت دارم.”
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *