پیام معاون امور هنری به سی‌و‌سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر/علی مرادخانی: هنری پویا و گیرا برای فضیلت جویی و کمال گرایی انسان


علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سی‌و‌سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پیام داد.

 تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، سی‌و‌سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، متن پیام معاون امور هنری به شرح زیر است:

«اگر تئاتر هر ملتی، نمایش‌گر فرهنگ هم‌روزگار آن تفسیر شود، تلقی درستی است. چرا که تئاتر، هنری است هم‌زاد آدمی برای ترسیم مؤلفه‌های فرهنگی به منظور روایت، توصیف و نیز نقد گفتار و رفتار فردی و اجتماعی و گاه جستجوی چهره‌ای بهتر و آرمانی از انسان و جهان.

هنری پویا و گیرا برای فضیلت جویی و کمال گرایی انسان از سویی و نمایش کج اندیشی‌‌‌ها و کجروی‌های آدمی از سوی دیگر. و این ملموس‌ترین و اصلی‌ترین کارکرد هنر تئاتر است که متنی عمیق و پیراسته با بازی مؤثر و بایسته و مخاطبانی فهیم و شایسته شرایط تحقق آن را مهیّا می‌سازد.

از این رو، دیدار و رویارویی فعالان هنر تئاتر و بازنگری آثار هنری شاخص، فرصتی مغتنم و ارزشمند است. برگزاری جشنواره‌‌ تئاتر فجر، مجال شکل‌گیری جریان هماهنگ و زنده‌ای است که سلایق متنوع هنری و نگرش‌های متفاوت را در عین حفظ روحیه‌‌ رقابت به نمایش می‌گذارد. از برکات دهه فجر انقلاب اسلامی، توجه به هنری دیرینه است که مشعل فروزان آن نسل به نسل و دست به دست منتقل گردیده و اینک در «سی و سومین دوره‌‌ برگزاری جشنواره‌‌ تئاتر فجر»، در سطح و گستره‌‌ای بین‌المللی، پرفروغ‌تر از گذشته می‌درخشد و پیام صلح، دوستی و معنویت را با بیان هنری به مخاطب فرهیخته خود می‌رساند.

تلاش ارزشمند هنرمندان عزیز وفعالان حاضر در این رویداد با شکوه را ارج می‌نهم و تعالی فعالیت‌های هنری به ویژه تئاتر کشور را با فعلیت بخشی به همه امکانات و ظرفیت‌های آن آرزومندم.»

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور از یکم تا ۱۲ بهمن ماه ۹۳ برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *