پیام معاون هنری ارشاد به مناسبت جشن اردیبهشت تئاتر


معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر ایران، پیامی را صادر کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش  تئاتر فستیوال ، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفتمین جشن اردیبهشت تئاتر ایران ، پیامی را صادر کرد .

در پیام علی مرادخانی معاون امور هنری آمده است:

«تئاتر به عنوان هنر اجتماعی ممتاز و اثرگذار، همواره راه رشد و تعالی خود را در تاریخ تحولات خود پیموده است. گرایش فطری بشر به اجتماعی بودن و تقارن آن با ویژگی‌های انسانی نمایش، مجالست و هم‌نشینی با مسائل انسانی را رقم زده و در انعکاس آن راه‌گشا بوده است و این پیوستگی و تداوم مرهون حضور فعال هنرمندان در عرصه نمایش است. هنرمندانی که عاشقانه و مشفقانه پای در میدان عمل گذارده و با نقد و تحلیل مسایل و موضوعات اجتماعی به حل مسائل و رفع مشکلات رویکرد این معاونت کمک نموده‌اند و امعان نظر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۴ به تئاتر کشور، در سال همدلی و همزبانی نشان از اهتمام جدی به توسعه و تعالی تئاتر و نقش آن در ساماندهی و ارتقاd مؤلفه‌های اجتماعی، تقویت فرهنگ ملّی و استفاده از ظرفیت‌های گسترده و مؤثر تئاتر و بستر دیرین و وزین آن دارد.

در این فرصت مغتنم که خانواده بزرگ تئاتر به منظور برگزاری جشن‌های اردیبهشت تئاتر در جای جای این سرزمین به صحنه می‌آیند و ضمن بررسی و مرور فعالیت‌های یکساله به تکریم و تجلیل برگزیدگان می‌پردازند، می‌بایست با اتخاذ تدابیر لازم، توجه به رویکردهای حمایتی، بهره‌مندی از حلقه‌های مشورتی و ارزیابی مستمر سیاست‌های هدایتی و با کمک اهالی این گستره‌ وسیع  نسبت به اصلاح زیرساخت‌ها اقدام کرد.

بی‌شک رونق و تبرک اردیبهشت تئاتر ایران امروز، در گرو تحقق انتظارات و مطالبات قابل انجام عموم اهالی تئاتر به ویژه فعالان و پیشکسوتان این هنر یگانه و بی‌همتاست و اینجانب برای خود و مدیران هنری کشور توفیق خدمتگزاری به جامعه هنری و برای هنرمندان عزیز تئاتر موفقیت روزافزون مسألت می‌نمایم.»

جشن‌های اردیبهشت تئاتر ایران، هر سال به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر و با هدف تکریم فعالان سال گذشته هنرهای نمایشی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌های نمایشی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *