پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه‌ی آغاز جشنواره‌ی تئاتر فجر:

سیدرضا صالحی امیری : رفع دغدغه‌های تئاتری‌ها اولویت است .


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه آغاز سی وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، پیامی را صادر کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ، سیدرضا صالحی امیری، در این پیام آورده است:«در نهاد تئاتر را می‌توان یکی از کوشش‌های اساسی بشر در شکل دادن ساختار مطلوب اجتماعی به شمار آورد. تئاتر تصویری از باورها و اندیشه‌های انسان‌ساز و تعالی‌بخش را در قامت هنری شریف جلوه‌گر ساخته است. هر زمان این هنر در خدمت ارزش‌های بومی و آیینی قرار گرفته، به اعماق جان انسان‌ها راه یافته و آن‌ها را با خود همراه کرده است.

هنر مردمی تئاتر به‌عنوان یکی از کهن‌ترین مظاهر هنر بشر، در ایران سابقه‌ای دیرینه دارد و شایسته توجه و تعالی است. از این رو رفع دغدغه‌های هنرمندان گرانقدر این عرصه برای پدید آوردن آثار فاخر و ارائه آن به مشتاقان این هنر از ضروریات است.

بی‌تردید تئاتر می‌تواند در ایجاد روحیه امید و نشاط و آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی نقش به سزایی ایفا کند. با این همه، کسانی که در ساخت این هنر می‌کوشند، به رغم وجود کاستی‌ها و دشواری‌ها، هرگز نقش سازنده خویش را فراموش نکرده‌اند. اینک از این فرصت استفاده کرده و عزم مصمم خویش را برای همراهی و حمایت از اصحاب این هنر مردمی ابراز می‌دارم.

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر فرصتی است برای معرفی و اجرای فاخرترین اجراهای تئاتر تا این رشته هنری هر روز بالنده‌تر و پربارتر شود و شاخص‌ترین نمایش‌های اجرا شده در طول یک سال در معرض تماشا و داوری مخاطبان هنردوست و نکته سنج قرار گیرد.

مایه خرسندی است که جشنواره سی و پنجم، در ادامه دوره‌های قبلی، کوشیده است تا در مسیر تحقق عدالت فرهنگی گام بردارد. برگزاری جشنواره در هفت استان، حضور نسل‌های مختلف تئاتر ایران از شهرهای مختلف کشور در کنار یکدیگر، برنامه‌ریزی برای شناسایی و معرفی استعدادهای نوپدید و بهره‌گیری از ظرفیت عظیم هنر تئاتر در حوزه دیپلماسی فرهنگی و گفت‌وگو با دیگر ملل، فرآیندهای ارزشمندی است که از رهگذر این جشنواره پی‌گیری می‌شود.

امیدوارم با همکاری و همدلی هنرمندان و تمامی دست‌اندرکاران ساحت هنرهای نمایشی در کشور، ارکان تولید این هنر گرانقدر، به جایگاه شایسته و در خور نام ایران هنرپرور دست یابد.»

جشنواره‌ی تئاتر فجر از اول تا ۱۲ بهمن ماه در تهران برپاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *