پیمان شریعتی : مخاطب ، حامی اصلی گروه نمایش “صندلی ها” است .


نمایش “صندلی ها” نوشته اوژن یونسکو و به کارگردانی حسین رحیمی که با بازیگران معلول پرتوان این روزها به روی صحنه می رود ، در یکی از اجراهای خود میزبان مهدی شفیعی ، مدیر کل اداره هنرهای نمایشی و پیمان شریعتی ، معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی شد . خبرنگار تئاتر فستیوال پس از اجرای نمایش “صندلی ها” گفت و گویی با پیمان شریعتی داشته است که می توانید در ادامه بخوانید .

تئاتر فستیوال

پیمان شریعتی با تشکر از تلاش صمیمانه گروه اجرایی  نمایش “صندلی ها” گفت :  آقای رحیمی توانستند به خوبی از این دوستان بهره ی لازم را در متن و بازی ها ببرند و امیدوارم که این تلاش صادقانه و توان اجرایی گروه را در آینده ، با تجربه ی دیگری در متون ایرانی شاهد باشیم .

معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی در رابطه با حمایت از این گروه نمایشی ، گفت : قطع به یقین بزرگترین حمایت را مخاطب می کند . شاید خیلی صحیح ندانم که این حمایت بخواهد بر مبنای تفکیک بین گروهی که توانایی کامل جسمی دارد و گروهی که معلولیت دارد ، صورت بگیرد .

 وی افزود : جسته و گریخته دارد اتفاقات خوبی می افتد . من این حرکت را در شهرستان ها و استان ها دیده ام و الان می توانم بگویم یکی از اتفاقات خوبی که با حمایت سازمان بهزیستی در حال رخ دادن است ، تئاتری است که در  بستر این فعالیت دارد اتفاق می افتد و مطمئنم هستم که در آینده اتفاق های به مراتب بهتری با حضور این عزیزان در این عرصه رخ می دهد .

این بازیگر عرصه تئاتر با بیان اینکه وظیفه ی همه ی ما اعم از هنرمندان ، مسئولین و مهم تر از همه مخاطبین ، این است که با حضورشان در صحنه ، از این جریان حمایت کنند و به این تلاش صادقانه احترام بگذارند ، گفت : در واقع مخاطب می تواند حامی اصلی این گروه باشد . آن چیزی هم که باعث اجرای مداوم این گروه بوده ، بیش از هر حمایت دیگری حمایت مخاطب چه در داخل کشور و چه خارج از کشور بوده است . برای همین در ابتدا از متن ایرانی صحبت کردم . شاید ما به دلیل سبقه ی تئاتریمان یا نگاه مان بیشتر بتوانیم با اینگونه متون ارتباط برقرار کنیم اما شاید اگر این تلاش به سمت متون ایرانی برود مردم و مخاطب عموم هم بتواند بهتر با آن ارتباط برقرار کند ، وگرنه بحث ارجحیت متن ایرانی یا خارجی نیست . نگاه فقط نگاه مخاطب محور عموم است نه فقط مخاطب تخصصی تئاتر .

پیمان شریعتی در پایان گفت : به نوبه خودم از این همه انرژی ای که این عزیزان سر صحنه داشتند تشکر ویژه می کنم و طبیعتا این انرژی خیلی مثبت منتقل می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *