کارناوال عروسکی در شهر به راه افتاد


همزمان با کارناوال پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی، شهر مملو از عروسک های بزرگ و کوچک شد./ مرضیه برومند، مهتاب کرامتی، حمید جبلی و فاطمه معتمدآریا  نیز حضور  داشتند.

 تئاترفستیوال

به گزارش خبرنگار تئاتر فستیوال، عصر روز گذشته ۲۲ شهریورماه کارناوال عروسکی از خانه عروسکی که در خیابان فلسطین واقع است تا مجموعه تئاتر شهر به راه افتاد تا بچه ها و عروسک ها آغازگر بزرگترین جشنواره عروسکی کشور باشند.

حدود ساعت  ۵ ، خانه عروسک مملو از جمعیت بود و نمایشگران عروسکی به دعوت مرضیه برومند – دبیر جشنواره – در خانه خود گردهم آمده بودند. و همچنین عروسک هایی که در ابعاد و اندازه های مختلف که چه  در این جشنواره نمایشی به روی صحنه خواهند رفت و چه در جشنواره های قبلی به روی صحنه رفته اند، حاضر بودند.

سپس ، همه به سمت تئاتر شهر روانه شدند. بچه‌ها، عروسک‌ها و بابادک‌ها، خانواده ها. در دست بچه‌ها هم پلاکاردهایی با شعارهای آموزشی و بهداشتی مانند: «عروسک‌ها زباله تولید نمی‌کنند» و «با ما به دنیای عروسک‌ها بیایید» بود.

جمعیت که به تئاتر شهر رسیدند، رسول نجفیان  که مجری برنامه بود، پیام جشنواره را خواند. بعد از آن نوبت دبیر جشنواره بود که ، به همه مردم سلام کند و برای حاضرین هر روز را روز شادی مثل امروز خواهان باشد.

او گفت: عروسک‌ها از همه جای ایران حتی از کشورهای دیگر آمده‌اند تا در جشن ما شرکت کنند. امیدوارم دنیا به سمت شاد شدن برود و هیچ بچه‌ای آزار نبیند، کشته نشود و حقش پایمال نشود.

وی همچنین افزود: امیدوارم جشنواره ما محملی برای ادامه شادی باشد و عروسک‌ها به همه کمک کنند تا زندگی بهتری داشته باشیم.

تئاترفستیوال

برومند برای همه بچه‌ها و به ویژه بچه‌های مسلمان غزه که درگیر جنگ هستند، آرزوی صلح و شادی کرد و ادامه داد: امیدوارم دوره بعدی جشنواره هیچ اتفاق بدی نیفتد. همسایگان ما در صلح و آرامش باشند و همه بتوانیم جشنواره‌ای خیلی بهتر از جشنواره پانزدهم برگزار کنیم.

سپس مهتاب کرامتی – سفیر صلح یونیسف – نیز در سخنان کوتاهی گفت: عروسک‌ها قلب‌های مهربان همه را به همدیگر نزدیک می‌کنند و کمک می‌کنند تا همه شادتر و بهتر زندگی کنیم، این روز را به همه تبریک می‌گویم.

حمید جبلی هم که خودش را به کارناوال رسانید در سخنانی کوتاه گفت: به امید روزی که پر از شادی و صلح باشد و تمام دوستان و همسایگان‌مان در شادی و خوشی زندگی کنند.

فاطمه معتمدآریا نیز از همه نمایشگران عروسکی که عروسک‌های شاد خود را به شهر آورده‌اند، سپاسگزاری و اظهار امیدواری کرد، این روز شاد و استثنایی نه فقط برای بچه‌ها، بلکه به عنوان نشانه‌ای از صلح،‌ آرامش، دوستی و محبت برای همه باشد.

حسین طاهری – مدیر اداره کل هنرهای نمایشی -دیگر فردی بود که  با خوشامدگویی به حاضران گفت: امیدواریم در شادی‌های که برگزار می‌شود، همه کودکان جهان شاد باشند و غم جنگ نداشته باشند.

تئاترفستیوال

پس از این سخنان جشنواره تئاتر عروسکی با پرواز بادکنک‌های رنگی کار خود را آغاز کرد و صدها بادکنک رنگارنگ در آسمان دودگرفته تهران آن‌قدر بالا رفتند تا از نظرها پنهان شدند و جشنواره تئاتر عروسکی آغاز شد.

پس از آن دیگر این بچه هاو عروسک ها بودند که با یکدیگر آشنا می شدند و حرف می زدند و  عکس یادگاری  می گرفتند. ودر کنار ان بزرگترهایی را هم که به یاد دوران کودکی شان و با شور و شوق بسیار با عروسک ها عکس می گرفتند.

همزمان هم ۳ نمایش در فضای باز تئاتر شهر برگزار شد که با ایجاد فضای شاد وموزیکال و پر انرژی توانسته بود جمعیت زیادی را مجذوب خود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *