کاظم بلوچی و رسول نجفیان به نمایش «مرده های بی کفن و دفن» پیوستند


کاظم بلوچی و رسول نجفیان به جمع بازیگران نمایش «مرده های بی کفن و دفن» به کارگردانی منوچهر هادی پیوستند.

1772600

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش «مرده های بی کفن و دفن» نوشته ژان پل سارتر به عنوان اولین تجربه کارگردانی تئاتر منوچهر هادی بعد از بازبینی از ۱۵ شهریور ماه اجرای خود را در فرهنگسرای نیاوران آغاز می کند.

به تازگی کاظم بلوچی و رسول نجفیان به جمع بازیگران این اثر نمایشی پیوسته اند. پیش از این نیز حضور یکتا ناصر، سیروس همتی و سینا رازانی قطعی شده بود.

منوچهر هادی قبل از این به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز در مجموعه «پایان پادشاهی» به کارگردانی کاظم بلوچی با وی همکاری داشته و بلوچی نیز به عنوان بازیگر در سریال تلویزیونی «آمین» به کارگردانی هادی حضور داشته است. بلوچی در این نمایش در نقش «کانوریس» ایفای نقش می کند.

رسول نجفیان بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون در این نمایش در نقش «لاندریو» حضوری متفاوت نسبت به نقش های قبلی اش خواهد داشت.

انتخاب بازیگران این اثر نمایشی همچنان ادامه دارد و به زودی چند بازیگر سینمایی و تئاتری به جمع بازیگران «مرده های بی کفن و دفن» می پیوندند. تهیه کننده این اثر نمایشی مهدی محرابی، دراماتورژ مریم بهرامی و برنامه ریز آن عاطفه باقری هستند.

نمایشنامه «مرده‌های بی کفن و دفن» داستان گروهی از پارتیزان‌های فرانسوی در جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند که در پی یک عملیات توسط پلیس دستگیر شده و مورد شکنجه و بازجویی قرار می‌گیرند تا سرکرده خود را «لو» بدهند، اما آنها با تحمل شکنجه‌های سخت، اعتراف نمی‌کنند، چرا که اعتقاد دارند اگر کلامی از رییس و سرکرده خود بگویند، دچار شکستی با حقارت و خواری شده‌اند.

منوچهر هادی کارگردان فیلم های سینمایی «یکی می خواد باهات حرف بزنه»، «قرنطینه»، «زندگی جای دیگری است»، «من سالوادور هستم» و مجموعه های تلویزیونی «خداحافظ بچه» و «خوب، بد، زشت» و … است و اجرای نمایش «مرده های بی کفن و دفن» اولین تجربه تئاتری وی به حساب می آید.

ژان پل سارتر متفکر، فیلسوف اگزیستانسیالیست، رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و منتقد فرانسوی است که «هستی و نیستی»، «سن عقل»، «تهوع»، «مرده های بی کفن و دفن»، «گوشه نشینان آلتونا»، «دست های آلوده»، «دیوار»، «مگس ها» و … ار جمله آثار وی به شمار می روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *