در گفتگو با کامران شهلایی مطرح شد

دومین مستند سیاسی تئاتر ایران را در تئاتر شهر ببینید


نویسنده و کارگردان نمایش « هفت روز از تیر شصت» با بیان اینکه اثرشان دومین مستند سیاسی تئاتر ایران است از اجرای یک نمایش جذاب با روایتی کاملا متفاوت از تاریخ معاصر ایران سخن گفت.

تئاتر فستیوال

 به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، کامران شهلایی نویسنده و یکی از دو کارگردان نمایش «هفت روز از تیر شصت» که این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است ، در رابطه با این نمایش توضیح داد : پیش از اینکه بخواهیم متن را به مرحله اجرایی برسانیم فکر می کردیم اولین گروه هستیم که برای اولین بار در حوزه مستند سیاسی تئاتر کار می کنیم اما بعد ها متوجه شدیم که پیام فروتن از هنرمندان صاحب نام تئاتر کشورمان پیش از ما اثری در حوزه تاریخ معاصر ایران کار کرده است. به هر حال تاریخ معاصر ما برای هنرمندان تئاتر بسیار بکر است و آن قدر داستان ها و روایت های جذابی دارد که می تواند روی صحنه تئاتر قابل بیان باشد.

وی ادامه داد: طی دوره هایی که نمایش «هفت روز از تیر شصت» در تالارهای دیگر روی صحنه رفته بود ما متوجه شدیم داستان نمایش برای تماشاگران بسیار جذاب است. ضمن اینکه بسیاری از آنها کمتر اطلاعات کاملی از تاریخ تئاتر معاصر ایران در دهه شصت هستند و لازم است هنرمندان عرصه تئاتر نسبت به این موضوع واکنش داشته باشند و آثاری را روی صحنه ببرند که به طور حتم می تواند برای مخاطبان قابل توجه باشد.

این نویسنده و کارگردان گفت: یکی از نکات جالب توجه دیگری که طی اجراهای قبلی این نمایش برای ما جالب بود، سوالات و چالش هایی بود که مخاطب با کلیت اجرا داشت ضمن اینکه حال و هوای تاریخ معاصر ایران به ویژه در دهه شصت برای نسل فعلی جامعه ما به قدری ناشناخته است و می تواند سوژه نابی برای نمایشنامه نویسان و کارگردانان تئاتر باشد. به همین جهت من پیش بینی می کنم که این اثر نمایشی می تواند حرف های تازه ای برای گفتن داشته باشد که ما از زاویه یک نگاه تئاتریکال به حادثه هفتم تیر و تمرکز روی شخصیت ها فضای جالب توجهی را به صحنه می کنم مخاطبان تماشای آن را از دست ندهند.

شهلایی افزود: من و محمد لارتی سالهاست در قالب یک گروه نمایشی به فعالیت مستمر در تئاتر مشغولیم و ماجرا به شکلی است که در برخی از نمایش ها به صورت مشترک نیاز کارگردانی کردیم. این کار هم مانند چند اثر قبلی فضایی مشترک در حوزه کارگردانی است و ما کار را جوری بستیم که جذابیت در آن حرف اول را می زند. جذابیتی که در درونش بیانگر بخشی از تاریخ معاصر کشورمان است و می تواند بیشتر از اینها مورد بررسی قرار گیرد.

نمایش « هفت روز از تیر شصت» به نویسندگی کامران شهلایی، کارگردانی محمد لارتی و کامران شهلایی و بازی رامین سیار دشتی ، فرزین محدث، مژگان خالقی، فرهاد تفرشی، احمد جعفری، هدیه رضایی و مرضیه بدرقه هر روز ساعت ۲۰:۳۰ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *