کوشک جلالی «رعنا» را به لنگرود می‌برد


نمایش ˝رعنا˝ به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از ۱۴ مهرماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود به صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، علیرضا کوشک جلالی با اشاره به شکل‌گیری این اجرا در لنگرود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: نمایشنامه “رعنا شهروز آقایی‌پور بر اساس طرحی از حجت صفاریان نوشته شده بود.
او ادامه داد: پس از آن دو نمایشنامه منظوم در ارتباط با “رعنا” اثر نادر زکی‌پور، جرقه‌های جدیدی را در درونم روشن کرد. مرحله بعد، خواندن کتاب “چگونگی زاده شدن ترانه رعنا” اثر محمدقلی صدراشکوری و دیدار و گفت‌وگو با این شاعر و پژوهشگر بزرگوار شرق گیلان بود. پس از آن، مدت زیادی در اینترنت پیرامون اسطوره‌ها و افسانه‌های گیلانی، بخصوص داستان “رعنا” تحقیق کردم و نسخه‌های مختلف ترانه “رعنا” را خواندم و شنیدم.
کوشک جلالی افزود: پس از این مرحله تصمیم گرفتم بند ناف تحقیقات تاریخی‌ام را قطع کنم و “رعنای” خودم را در ارتباط با دریافت‌هایم به نگارش درآورم. طرح نهایی را نوشتم و با کمک ناتاشا محرم زاده صحنه به صحنه پرورشش دادم.
مهرانه به نهاد، مجید پتکی، مهدی مخبری، ارشد امیراسکندری، مصطفی غلامی، مجتبی معیری نیا، برنا احمدنژاد، محمد تقی زاده، امیرقاسم وطن‌خواه، محبه میرباقی نژاد، مهدی محمدپور، ابوالفضل ندافی و باحضور: حجت آ…صفاریان، فریبرز زیده سرایی بازیگران این نمایش‌اند. همچنین نیما تابنده (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، یاسر میرحمیدی (طراح صحنه)، شهرام شفیعی (موسیقی)، پریسا قاسمی (طراح حرکات فرم) موژان جواهری (عکس)، محسن صیدگر (پوستر) و برنا احمدنژاد روابط عمومی دیگر عوامل اجرایی نمایش “رعنا” هستند.
نمایش “رعنا” به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود و مساعدت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود ۱۴ تا ۱۸ مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ به صحنه می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *