کیومرث مرادی : تالار مولوی خانه من است .


مراسم آغازین نمایش ” الجزایر ” شب گذشته با حضور جمعی از هنرمندان و دانشگاهیان در مرکز تئاتر مولوی برگزار شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از مرکز تئاتر مولوی، امیر حسین حریری رئیس مرکز تئاتر مولوی در ابتدای این مراسم عنوان کرد : مرکز تئاتر مولوی تلاش می کند به عنوان یک مرکز دانشگاهی محلی برای عرضه  و حمایت از تولیدات هنرمندان جوان باشد و همانند ماه های گذشته مخاطبان با حضور در این مرکز از این آثار دیدن  کنند . امروز هم جوان خوش آتیه ای  بر اساس رمانی از آلبر کامو نمایشش را با گروهی جوان روی صحنه اجرا می کند. رفتن به سراغ اقتباس از کارهای کامو یک چالش بزرگ برای هر کارگردانی است و علیرغم نظرات متعدد در مورد جهان بینی کامو در آثارش؛ او همواره لایه ای از تعالی بشر و وجدان بشری را در آثارش مورد توجه قرار داده است.

 در ادامه مراسم کیومرث مرادی که  به عنوان میهمان ویژه ی این مراسم برای افتتاح نمایش دعوت شده بود متذکر شد : تالار مولوی خانه من است و اولین نمایشم را ( صبح طلوع می کند)  در سال ۷۳ در این تالار اجرا کرده ام و خاطرات خوش زیادی از اینجا دارم.

 وی ادامه داد: امیر حسین حریری  با همکاران جوانش  و درایت لازم، کارهای خوبی را برای اجرا در این سالن انتخاب کرده  و تحولی جدید در این سالن به وجود آورده اند. این مدرس تئاتر تصریح کرد: معتقدم نسل جوان به چنین مکان هایی برای فعالیت و کار نیاز دارد و به طور حتم میلاد فرج زاده نمایش خوبی را برای ما اجرا می کند و اگر شما از این نمایش خوشتان آمد حتمن در فضاهای مجازی به دیگران توصیه کنید که به دیدنش بروند .

مرادی در انتها از دکتر سرسنگی و همکاران فرهنگی دانشگاه تهران نیز برای حمایت از تئاتر دانشگاهی قدردانی کرد.

 در انتهای این مراسم میلاد فرج زاده ضمن اشاره به ساختار نمایشش گفت : نمایش الجزایر روایتی از زندگی پیچیده یک آدم است و قهرمان نمایشم ( البرت ) شخصیت بسیار متفاوتی از پارتیس مورسو ( قهرمان رمان کامو) دارد هر چند که زائیده ی همان تفکرات خالق اش است.

کارگردان الجزایر در بخش دیگری از صحبت هایش از جامعه تئاتری و مدیران خواست تا با حمایت از رویکرد مرکز تئاتر مولوی، به دوام و ثبات جایگاه دانشگاهی مولوی کمک کنند.

  در این مراسم، شال نمادین تئاتر مولوی توسط کیومرث مرادی بر گردن فرج نژاد انداخته شد.

گفتنی است نمایش”الجزایر” که با برداشتی آزاد از رمان “خوشبخت مردن” اثر آلبر کامو نوشته شده در ارتباط با سرگذشت آلبرت، کارگر ساده بندر ماندولین است که ناخواسته مرتکب قتلی می شود و مابقی زندگی اش را در انزوا می گذراند. در این اثر نمایشی، امین صارمی، مهین فاطمی، بهراد سلاح ورزی، غزل میرزائی ، مونا کرمی، محمد مرادی فر،  محمد حسین سپنج به ایفای نقش می پردازند.

 نمایش الجزایر از ۲۸ تیرماه هر شب راس ساعت ۱۸ در سالن اصلی مولوی  به روی صحنه می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *