گروه «فصل شیدایی» با زائران کربلا همراه می شود


گروه «فصل شیدایی» برای دومین سال متوالی به مسیر پیاده روی زائران به کربلا رفته‌اند تا نمایش «نجم الثاقب» را با دو آیتم کربلا و ظهور با مضمون جنایات داعش، گروه‌های تکفیری و جنگ در عراق طی ۱۰ روز اجرا کنند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، علیرضا کوهفر رییس مرکز مُهنا درباره اجرای نمایش «النجم الثاقب» در مسیر پیاده‌روی زائران کربلا توضیح داد: ما احساس کردیم در کنار همه خدمات اقامتی و رفاهی که سازمان‌ها، نهادها و گروه‌های مردمی در ایام اربعین به زائران ارائه می‌کنند، جای کار فرهنگی خالی مانده است. به ویژه که ظرفیت نیروی انسانی بالایی در این ایام داریم و شیعیان از کل دنیا از اروپا گرفته تا آفریقا و ترکیه، هند و پاکستان حضور دارند. بخش اصلی جمعیت هم که مربوط به عراق و ایران است.

وی افزود: سازمان رسانه‌ای اوج بسته فرهنگی را برای این مسیر تدارک دیده که اصلی‌ترین آن نمایش‌هایش مرکز مُهنا است. در کنار اجرای «النجم الثاقب» به کارگردانی سعید اسماعیلی، سرودهای حماسی هم اجرا و برنامه‌های تصویری برای شبکه‌های تلویزیونی تولید می‌شود. مجالس سخنرانی، هیئت وعزاداری هم که برپا است.

رییس مرکز مُهنا با بیان اینکه «نجم الثاقب» برای دومین سال متوالی اجرا می‌شود، یادآور شد: این نمایش به زبان عربی طراحی شده است و همکاران زمان اجرای روضه‌های فارسی نیز تصویر ترجمه عربی را پیش بینی کرده‌اند. محل اجرای نمایش نیز در مسیر نجف به کربلا و در عمود ۲۸۵ موکب امام رضا (ع) است که آنجا زمینی را که در اختیار داشتیم، با نصب سوله به سالن نمایش با یک سن خاکی تبدیل کرده‌ایم.

کوهفر تأکید کرد: همکاران از یک ماه قبل در این محل مستقر هستند و تجهیزات فنی نصب شده است. ۷۰ هنرور ما نیز خادمانی دانشجو و طلبه هستند که به موکب‌ها خدمت رسانی می‌کنند. ۵۰ نفر از ایران حضور داند و ۲۰ نفر نیز از عراقی‌ها به ما یاری می‌رسانند.

وی درباره زمان و محتوای «نجم الثاقب» اظهار کرد: در این نمایش ۳۰ دقیقه‌ای که ۵ نوبت در روز اجرا می‌شود، فقط آیتم کربلا و ظهور را داریم و روضه‌های ورود امام حسین (ع) به کربلا، علی اکبر (ع)، علی اصغر (ع) کاروان اسرا و روضه شهادت حضرت رقیه (س) اجرا می‌شود. در آیتم ظهور نیز ضمن اشاراتی به داعش، گروه‌های تکفیری و جنگ در عراق در نهایت به منجر شدن مقاومت مردم به ظهور حضرت حجت (عج) می‌رسیم.

اجرای «نجم الثاقب» به کارگردانی سعید اسماعیلی از دوشنبه دوم آذر (۱۱ صفر) آغاز شده و تا ۱۱ آذر (۱۹ صفر) ادامه خواهد داشت.

دیگر عوامل اصلی این نمایش عبارتند از مجری طرح: محمد نیاکان، طراح نور: عباس رحمانی، طراح صحنه و دکور: آنه محمد ایری، مدیر تولید: نادر قنبری، پخش صداوتصویر: سیدحنیف خیرالامور و جلوه‌های ویژه: رضا ترکمان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *