برای مرد خاطره ساز سال های دور و نزدیک /گزارشی از مراسم بزرگداشت حسین محب اهری


مراسم بزرگداشت حسین محب اهری بازیگر عرصه ی تئاتر ، سینما و تلویزیون شب گذشته در تالار هنر برگزار شد .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، مراسم بزرگداشت حسین محب اهری کسی که خاطرات کودکی چند نسل از فرزندان این کشور با آثار او رقم خورده است ، شب گذشته ۲۲ مهر ماه با حضور مدیران و هنرمندانی همچون مهدی شفیعی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی ، اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر ، بهزاد فراهانی ، کاظم هژیرآزاد ، آتیلا پسیانی ، هما جدیکار ، محسن حسینی ، داریوش مودبیان ، مریم کاظمی ، خسرو احمدی ، مهدی میامی ، محمودرضا رحیمی ، علی اصغر دشتی ، کیوان نخعی ، وحید موسائیان ، فرناز منافی ظاهر و … در تالار هنر برگزار شد .

اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر نخستین فردی بود که به روی سن آمد و با بیان اینکه از سال ۵۳ حسین محب اهری را وقتی که در کارگاه نمایش بود می شناسد ، در مورد او گفت : حسین محب‌اهری همیشه باعث شادی و شعف گروه بود حتی وقتی دلش پر بود و حتی وقتی بیماری مهلک به سراغش آمد ، چیزی که حسین را نگه داشته ، روحیه پاک او است.

همت در ادامه اظهار امیدواری کرد که دنیای نمایش بتواند سال‌های سال از حضور حسین محب اهری در صحت و سلامت بهره‌مند شود.

تئاتر فستیوال

در ادامه این مراسم مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه استاد محب‌اهری همیشه پر انرژی است و هر جا که باشد انرژی مثبت را اشاعه می‌دهد ، گفت : مراسم تکریم از بزرگان، نشانه فرهیختگی و بلوغ جامعه است که اهالی تئاتر آن را ثابت کرده‌اند. به امید خدا در موزه تئاتر که به زودی راه‌اندازی می‌شود، بخشی را به بزرگان تئاتر اختصاص دهیم چون تکریم بزرگان، تکریم تئاتر است.

مدیرکل هنرهای نمایشی یادآور شد: وقتی با استاد محب‌اهری مواجه می‌شویم بیماری را یک شایعه می‌بینیم چون او با منش خود با این بیماری مبارزه می‌کند. خوشحالم که این انرژی را همیشه در او می‌بینیم. ایشان در جایگاه یک انسان شریف و فرهیخته، جایگاهی بسیار بالا و ارزشمند دارد.

تئاتر فستیوال

از دیگر هنرمندانی که در مورد حسین محب اهری به صحبت پرداخت ، آتیلا پسیانی بود که با حضور خود بر روی سن و بیان خاطراتی از سال های دور ، حال و هوای مراسم را تغییر داد .

پسیانی با تاکید بر اینکه حسین محب‌اهری فرزند نمایش است ، گفت : روحش، رفاقتش،‌ آشپزی و خبرنگاریش نمایش است، البته از نوع خوبش. من ۴۲ سال است که با او رفاقت دارم. حسین محب‌اهری دوست بسیار خوبی است.

بعد از صحبت های آتیلا پسیانی ، حسین محب‌اهری در میان تشویق حاضران به روی سن آمد و در ادامه ی صحبت های پسیانی با طنازی به مرور خاطراتی از گذشته پرداخت که موجب خنده و تشویق حضار شد .

تئاتر فستیوال

محب اهری در پایان صحبت های خود گفت: امروز برای انجام برخی امور پزشکی رفته بودم که به من گفتند برای هفته آینده باید برای عمل پیوند آماده شوم. در مواردی که گفته شد، مراجعه به پزشک قانونی هم بود. من گفتم که نیازی به پزشک قانونی نیست چون قصد رفتن ندارم و می‌خواهم بعد از عمل پیوند مجددا به کار تئاتر بپردازم.

از دیگر بخش های این مراسم می توان به پخش کلیپ هایی مربوط به فعالیت حسین محب اهری در عرصه ی هنر می شد ، اشاره کرد . همچنین مدیر مؤسسه «پدیده تبار» که به همراه خانه تئاتر و تالار هنر از بانیان این مراسم بود نیز به ایراد سخنرانی پرداخت که در ادامه آن از سایت شخصی حسین محب‌اهری رونمایی شد.

در پایان این مراسم تابلوی آبرنگی از چهره حسین محب‌اهری اثر مظلوم‌پور توسط بهروز فروتن، لوح شورای بررسی ادبیات نمایشی کودک و نوجوان توسط هما جدیکار و همچنین هدیه‌ای از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد به محب‌اهری اهدا شد.

تئاتر فستیوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *