پیکر حسین محب اهری در میان غم و اندوه دوست دارانش به خانه ابدی بدرقه شد


مراسم تشییع زنده‌یاد حسین محب‌اهری بازیگر پیشکسوت عرصه ی تئاتر ، سینما و تلویزیون ، صبح امروز پنجشنبه ۲۷ دی ماه ، با حضور هنرمندان عرصه تئاتر،سینما و تلویزیون از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، مراسم تشییع زنده‌یاد حسین محب‌اهری بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون صبح امروز پنجشنبه ۲۷ دی با حضور شهرام کرمی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر و هنرمندانی چون رضا بابک ، اکبر زنجانپور ، پرویز پورحسینی ، رضا کیانیان، فاطمه معتمد آریا، ایرج راد، اصغر همت، مریم کاظمی، آتیلا پسیانی، مسعود دلخواه، رضا ناجی، نگار جواهریان، شکرخدا گودرزی، و … در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای مراسم که اجرای آن بر عهده اصغر همت بود، وی در رابطه با زنده یاد حسین محب اهری گفت : امروز در مراسم یک آدم استثنایی حضور پیدا کردیم. حسین محب اهری برای لحظه لحظه زندگی اش تلاش کرد و همواره حرف از امید و بودن می زد. او کماکان برای هنر و فرهنگ این مرز و بوم می کوشید. و نهایتا با عزت و شرف صحنه هنر را ترک کرد.

تئاتر فستیوال

پس از صحبت های اصغر همت ، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان اولین سخنران پشت تریبون رفت و گفت: همه ما امروز در فقدان هنرمندی عزیز، دوست داشتنی، رفیق و با نشاط گرد هم جمع شده ایم. فقدان محب اهری برای ما غم سختی است و باعث تأثر همه شده است زیرا ندیدن نقش آفرینی مردی که بیش از ۵ دهه به ایفای نقش می پرداخت، غم انگیز است.

وی با اشاره به دوران مبارزه محب اهری با بیماری سرطان، اظهار کرد: بزرگترین نقش آفرینی او در زندگی مبارزه با بیماری بود. او امید به زندگی داشت و به مرگ هم لبخند زد و شک نداریم که در بهشت برین با آن لبخندش، حضورش را موکد می‌کند .

تئاتر فستیوال

در ادامه اصغر همت با بیان اینکه امروز همه ملت ایران عزادار هستند زیرا همه با حسین محب اهری خاطره دارند، از ایرج راد به عنوان دومین سخنران مراسم دعوت کرد تا درباره زنده یاد حسین محب اهری سخن بگوید. راد در ابتدای سخنان خود گفت: عزیزی که در مقابل ما آرمیده است، تمام وجودش عشق به زندگی است و من باور ندارم که از میان ما رفته باشد. هر لحظه فکر می کنم که حسین محب اهری می ایستد و از ما می خواهد تا کوپن زندگی مان را برای امروز به خوبی خرج کنیم.

وی افزود: حسین محب اهری وقتی که با تمام بیماری و دردی که داشت عاشقانه روی صحنه حاضر می‌شد، در واقع زندگی می‌کرد. حسین در تمام لحظات با بیماری ستیز کرد و جنگید. او در طول چهل و چند سال فعالیت هنری، کار‌های فراوانی کرد. او ۸۰ اثر صحنه‌ای را به اجرا درآورد و در بیش از ۲۰۰ کار تلویزیونی ایفای نقش کرد و به همین دلیل در دل مردم جای داشت.

در ادامه علی دهکردی رئیس انجمن بازیگران خانه سینما به سخنرانی پرداخت و گفت: در مراسم تشیع لبخند و عشق شرکت کردن کار بسیار سختی است. ما در هر شرایطی به حسین محب‌اهری فکر کنیم، لبخند می‌زنیم و تاسف‌برانگیز است که برای تشیع لبخند و عشق به زندگی در کنار هم قرار گرفته‌ایم.

او افزود: همه از شور و عشق وصف‌ناپذیر حسین به زندگی آگاه بودیم. عمیقا معتقدم این جادو تنها به وسیله هنر و هنر بازیگری اتفاق افتاده است. او اگر از ماندن حرف می‌زد، می‌گفت: دلم می‌خواهد بمانم که بازی کنم.

دهکردی گفت: علاقه‌مندی به زندگی به واسطه جادوی هنر موهبتی است که خداوند در وجود ما گذاشته است. وظیفه دارم از طرف خانواده سینمای ایران به شما تسلیت عرض کنم.

تئاتر فستیوال

سخنران بعدی این مراسم، آتیلا پسیانی بود. این بازیگر پیشکسوت که حال روحی مناسبی نداشت، در سخنانی کوتاه گفت: فهمیدم زندگی بدون حسین محب‌اهری چیز دیگری است. همه خاطراتم با حسین را فقط برای خودم نگه می‌دارم و با کسی به اشتراک نمی‌گذارم و خسیسی می کنم.

در بخش دیگری از این مراسم حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران هم درگذشت حسین محب اهری را به جامعه هنری کشور تسلیت گفت و چند بیتی را به جهت علاقه این بازیگر فقید به آواز ایرانی، خواند.

تئاتر فستیوال

مریم کاظمی کارگردان تئاتر که طی چند سال اخیر با زنده یاد حسین محب اهری همکاری داشت نیز به عنوان آخرین سخنران، اظهار کرد: من احساس می‌کنم حسین زنده است. واقعیت این است که همه‌مان از حسین خاطره داریم و هیچ خاطره‌ای بر خاطره دیگر ارجح نیست. حسین جان اندوه تو آن قدر عمیق است که نمی‌توانم سر کوچه جارش بزنم و در اعماق قلبم دفنش کرده‌ام.

او ادامه داد: از سالی که اولین نشانه‌های بیماری در حسین نمایان شد، ترس من هم آغاز شد و او گفت: باید با ترس‌هایمان مواجه شویم و من با این ترس مواجه شدم.

کاظمی گفت: من نمی‌ترسم که امروز قرمز پوشیده‌ام ، چون حسین این رنگ را دوست داشت. اسد و یاسمن فرزندان حسین هستند و از اسد ممنونم که به من اجازه داد که صحبت کنم. خوشحالم که این کلمات را در این‌جا به زبان آوردم.

پس از اتمام سخنرانی ها مراسم اقامه نماز بر پیکر زنده یاد حسین محب اهری برگزار شد و سپس این بازیگر فقید تئاتر ، سینما و تلویزیون به سمت خانه ابدی خود در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

تئاتر فستیوال

حسین محب‌اهری، بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، بامداد چهارشنبه ۲۶ دی و در سن ۶۷ سالگی بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان لاله از دنیا رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *