در نخستین نشست "بازار بهاره تئاتر ایران" مطرح شد :

“بازار بهاره تئاتر ایران” ، فرصتی برای حضور تئاتر ایران در سطح بین الملل


نشست رسانه ای نخستین “بازار بهاره تئاتر ایران” صبح امروز شنبه ۱۱ دی‌ماه در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نشست رسانه‌ای نخستین “بازار بهاره تئاتر ایران” صبح امروز ، شنبه ۱۱ دی‌ماه با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، مهرداد رایانی مخصوص مدیر بخش بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی و مدیران تماشاخانه‌های خصوصی در سالن مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست ، مهدی شفیعی با ذکر این نکته که ظرفیت‌های تئاتر ما بسیار گسترده و ارزشمند است اما متاسفانه خارج از ایران چندان شناخته شده نیست ، گفت : ما بیشتر درگیر فضای داخلی هستیم این در حالیست که در عرصه بین‌الملل حرف بسیاری برای گفتن داریم. تئاتر ایران، در منطقه خاورمیانه و آسیا بی‌نظیر است و داشته‌های بسیاری برای عرضه دارد، بنابراین باید حضور پررنگ‌تری در عرصه بین‌الملل داشته باشد.

تئاتر فستیوال

مدیر کل هنرهای نمایشی افزود : باید متناسب با این ظرفیت، برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم و شبکه‌های داخلی مان را فعال کنیم. این رویداد تنها با بهره گرفتن از سیستم دولتی صورت نمی‌گیرد. ما تنها زمینه شکل‌گیری این ارتباط را فراهم می‌کنیم تا بتوانیم با کمپانی‌های معتبر دولتی ارتباط درستی را برقرار کنیم. بازار بهاره تئاتر ایران از جمله بسترهایی است که زمینه لازم برای این ارتباطات فرهنگی را فراهم می‌آورد.

در ادامه مهرداد رایانی مخصوص با ارائه توضیحاتی در این باره گفت : ایجاد وضعیت مطلوب اقتصادی از جمله مسیرهایی است که به ما کمک می کند. بازار بهاره تئاتر فرصتی برای معرفی تئاترمان است که باید ایجاد و به روزرسانی شود. این بازار با توجه به توانایی‌های ما پیش‌بینی شده استکه نخستین دوره آن از ۱۹ تا ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می شود و فرصتی است که دولت فراهم کرده تا بخش غیر دولتی در زمینه بخش بین الملل تئاتر نیز فعال شود و ما هم از آنها حمایت می کنیم.

تئاتر فستیوال

مدیر بخش بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی توضیح داد: بر این اساس تماشاخانه‌های دولتی، غیردولتی و انجمن‌های هنرهای نمایشی پکیجی ۶ تایی از آثارشان را به ما ارائه خواهند داد. آنها فرصت دارند طی یک ساعت و نیم چهار نمایش را به شکل غیر زنده و دو نمایش را به شکل زنده معرفی کنند. از میان کلیه آثار ، ۲۵ پکیج یعنی ۱۳۰ نمایش را برای معرفی در بازار انتخاب خواهیم کرد. در مدت برپایی سایر گروه‌ها هم می‌توانند در حاشیه برگزاری بازار، آثار خودشان را به مهمانان و مدیران کمپانی‌ها بدون واسطه معرفی کنند.بدون شک با این شتاب، نام تئاتر ایران در تمام دنیا خواهد پیچید.

مهدی شفیعی در ادامه صحبت های رایانی مخصوص عنوان کرد : سینمای ما توانسته بخشی از ظرفیت های خود را به خوبی در سطح جهان معرفی کند اما تئاتر ما متناسب با توانایی خود این کار را انجام نداده است. شاید یکی از دلایلش فرآیند سخت تولید و اجرای یک تئاتر است و حالا «بازار بهاره تئاتر ایران» فرصت خوبی است تا ظرفیت های تئاتر ایران در بخش بین المللی ارائه و معرفی شوند.

گفتنی است؛ فراخوان نخستین “بازار بهاره تئاتر ایران” از سوی مرکز هنرهای نمایشی منتشر شده و گروه‌ها تا ۲۰ دی ماه فرصت ارائه آثار خود را دارند.

تئاتر فستیوال

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *