یادبودی از مصطفی عبدالهی در تئاتر شهر


نمایش ” در اعماق ” با مراسم یادبودی از مصطفی عبداللهی اجرای خود را آغاز کرد .

Untitled-1 copy

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش ” در اعماق ” نوشته ماکسیم گورکی شب گذشته اولین اجرای خود را به روی صحنه برد .

آئین افتتاحیه این نمایش با حضور هنرمندانی چون بهزاد فراهانی ، آتش تقی‌پور، کاظم هژیر آزاد ، پریسا مقتدی ، ناهید مسلمی ، جهانبخش سلطانی ، محمود رضا رحیمی ، خسرو احمدی در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد و در ساعت اجرای این نمایش همه پشت در اصلی مجموعه تئاتر شهر بی صبرانه منتظر بودند تا اجرای نمایش مصطفی عبداللهی را ببینند و هر یک بر تابلویی که در دیوار آویزان شده بود ، یادداشتی را به رسم یادگار نوشتند .

در ابتدای نمایش ، وقتی همه بر سر جایشان مستقر شدند میکائیل شهرستانی دوست همیشگی مصطفی عبداللهی ،که در این مدت که او حضور نداشت ، نمایش را سرپرستی می کرد ، به روی سن آمد و گفت : خیلی دلم می خواست برادرم مصطفی صاحب این کار به عنوان کارگردان ، در اجرای اول این نمایش حضور داشت ، ولی این نمایش را مصطفی در حال بیهوشی آماده کرد ، رسم نیست شب اول اجرا کارگردان کار حضور نداشته باشد .

شهرستانی در ادامه در رابطه با مراسم یادبودی که برای اولین اجرای این نمایش درنظر گرفته بودند گفت : مراسم کوچکی است که البته در شان مصطفی نیست تنها گپ و گفت است . مصطفی از جمله افرادی است که بر گردن تئاتر کشور حق دارد.

و سپس از دکتر قطب الدین صادقی به عنوان کسی که سال ها با مصطفی عبداللهی کار کرده  خواست که به روی صحنه بیاید .

صادقی در ابتدا به چگونگی آشنایی اش با عبداللهی و تاسیس گروه تئاتر “هنر” اشاره کرد و گفت : مصطفی عبداللهی اولین کسی بود که برای حضور در این گروه دعوت کردم و از ۷۰ کار این گروه مصطفی در ۳۰ اثر آن چه به عنوان بازیگر و چه کارگردان نقش به سزایی داشت .

صادقی در ادامه از هوش و قریحه بسیار عبداللهی یادآور شد و گفت : مصطفی کسی است که اگر او را ببینید از یادتان نمی رود و اگر او را بشناسید هرگز از دوست داشتن او دست نمی کشید .

وی در ادامه سخنانش آنچنان تحت تاثیر نبود عبداللهی قرار گرفت که شاید بتوان گفت به قول میکائیل شهرستانی سهواً از جملات ماضی استفاده کرد و به جای آن که پیش از اجرای نمایش از بازگشت مصطفی عبداللهی بر سر اجرای کارش و حضور دوباره او در عرصه تئاتر سخن بگوید ، از خاطراتی گفت که گویا دیگر قرار نیست تکرار شود ، صحبت های دکتر قطب الدین صادقی باعث ناراحتی بسیاری حاضران شد و پس از آن بار دیگر میکائیل شهرستانی در صحنه حاضر شد و یادداشتی را که با عنوان ” تئاتر هم درد است و هم درمان ”  که در ویژه نامه ” برگزیده چهار دهه تئاتر ایران ” وبسایت تئاتر فستیوال نیز منتشر شده است را قرائت کرد و گفت : ما باید به مصطفی انرژی مثبت دهیم . سپس اشک در چشمانش جمع شد و صحنه را ترک کرد و اجرای نمایش آغاز شد و گروه نمایش بی هیچ نقصی اولین اجرایشان را پشت سر گذاشتند .

پس از اجرای نمایش و تشویق گروه ، میکائیل شهرستانی بار دیگر به روی صحنه آمد و گفت : من آنقدر احساسی شدم که دو چیز را فراموش کردم یادآور شوم به همین خاطر به خانم مقتدی ناراحت شدند و از سالن رفتند . ایشان قرار بود تشریف بیاورند و نشان ویژه مجموعه تئاتر شهر را به خانواده عبداللهی اهدا کنند .

سپس میکائیل شهرستانی از  پسر عبداللهی دعوت کرد و نشان ویژه مجموعه تئاتر شهر ر ا به او هدیه کرد و او را در آغوش گرفت .

وی در ادامه اعلام کرد ، سایت تئاتر فستیوال ویژه نامه ای را برای مصطفی تهیه کرده است که می توانید در این سایت مشاهده کنید .

وی در پایان ، اجرای نمایش را به بهزاد فراهانی تقدیم کرد و  گفت : اجرای امشب را به کسی تقدیم کردم که اگر مصطفی هم بود همین کار را می کرد .

لازم به ذکر است این نمایش به مدت ۱۵ شب در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا می شود .  علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به سایت گیشه تئاتر مراجعه کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *