در عین محدودیت ، به خلاقیت رسیده ایم


اشاره : یادداشت زیر نوشته ی حسین رحیمی  ، کارگردان تئاتر است که در ویژه نامه ی تئاتر فستیوال با نام بهار فستیوال به مناسبت فرا رسیدن بهار ۱۳۹۴ منتشر شده است .

حسین رحیمی

در راهی قدم گذاشته ایم که سالها طول می کشد به عنوان یک جریان هنری اثر گذار در جامعه شناخته شود. تولید تئاترهای حرفه ای با افرادی که جزء کیس های اجتماعی می باشند و دارای معلولیتهای ذهنی ، جسمی و حرکتی ، ناشنوا و نابینا ، هر چند بسیار سخت و طاقت فرساست اما به شدت تاثیر گذار و غنی از خلاقیت هایی است که در عین محدودیت به آن رسیده ایم.

در سال ۹۳ حضور گروه نمایشی پاپیون در جشنواره بلاروس و کسب عنوان بهترین نمایش و کسب مقام بهترین بازیگر زن که معلولیت ذهنی و جسمی داشت اجرای نمایش ” پرده برداری ” در خانه نمایش اداره تئاتر و پلاتوی مشایخی که جمعا ۷۵ شب اجرا را تجربه نمودیم و تولید و ساخت نمایش ” در انتظار گودو ” با پنج بازیگر کم توان ذهنی از اهم فعالیتهای گروه پاپیون بود .

در سال ۹۳ گروه تئاتر پاپیون دوستانی پیدا کرد که به شدت در کنار خود آنها را حس نمودیم. اصحاب محترم رسانه ، سایت های مختلف تئاتری و هنری، تماشاگرانی که هم اکنون جزء خانواده پاپیون هستند و مدام در جریان اخبار گروه هستند ، همگی الطاف خداوند منان بود .

در سال ۹۴ حضور گروه نمایش پاپیون در جشنواره روسیه ، لهستان ، برزیل و تولید و ساخت نمایش های ” پزشک نازنین ” نیل سایمون و ” آوازه خان طاس ” اوژن یونسکو و اجرای عموم نمایش ” صندلی ها ” از اهم فعالیت های گروه پاپیون در سال آینده خواهد بود. . گروهی که به عنوان یکی از چهار گروه فعال نمایش معلولین در جشنواره شمسه شهرداری تهران به فعالیت می پردازد و تمامی سرپرستی آن را بنده بر عهده دارم. امیدوارم اجرای نمایش های ما علاوه بر لذت تکنیکی به تماشاگر موجب ایجاد محبت هایی شود که در زندگی کنونی شهری ما کمتر از قبل حس میگردد حضور این هنرمندان معلول اما پرتوان خود نشان دهنده لطف خداوند بزرگی است که انسان را اشرف مخلوقات خود خواند و به همگان ثابت نمود انسان بودن زمینه فرشته شدن است .

در پایان پیشاپیش ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن نوروز باستانی و بهاری دل انگیز آرزوی سلامتی و توفیق برای یکایک دوستان و اساتید عزیزم و از همین جا لازم میدانم از زحمات تمام دوستانی که در کنار این گروه هستند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. بالاخص استاد دکتر رحمت امینی به عنوان مشاور فنی گروه و سرپرست گروه کارگردانی ، جناب آقای حمید کیانی به عنوان دبیر مجموعه جشنواره های شمسه ، دوستان و همکاران عزیزم در گروه نمایش پایپون و تمام دوستانی که به نحوی درگیر این گروه نمایشی هستند.

برای دریافت ” بهار فستیوال “ کلیک کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *