ماییم و نوای بی نوایی …


اشاره : یادداشت زیر نوشته ی علیرضا مهران ، بازیگر تئاتر است که در ویژه نامه ی تئاتر فستیوال با نام بهار فستیوال به مناسبت فرا رسیدن بهار
۱۳۹۴ منتشر شده است .

تئاتر فستیوال

سال نو مبارک اما من این نو شدن را تبریک نمی گویم چون…
جناب آقای جنتی وزیر محترم ارشاد شنیده ایم که حسابی برای اهالی فرهنگ و هنر تلاش می کنید تا آرامش داشته باشند اما تلاش نکنید چون حال همه ی ما خوب است.
جناب آقای مراد خانی معاونت محترم ارشاد شنیده ایم شما هم برای آرامش فرهنگ و هنر تلاش می کنید اما تلاش نکنید چون حال همه ما خوب است.
مدیران محترم تالارهای نمایشی که به تازگی تصمیم می گیرید چه نمایش هایی در سالن هایتان اجرا برود حال همه ما خوب است.
بخشی از پیشکسوتان فرهیخته تئاتر ما که مدتی ست محافظه کار شده اید و در این محافظه کاری برای تئاتر تلاش می کنید تلاش نکنید ، چون حال همه ما خوب است.
بخشی از جوانان فرهیخته تئاتر که مدتی ست نمایش هایتان را در سالن های خصوصی به اجرا می گذارید و صرفا به کمیت اهمیت می دهید نه کیفیت ، می دانیم تلاش می کنید اما تلاش نکنید چون حال همه ما خوب است.
حال همه خوب است ، حال اندکی از اهالی دلسوخته تئاتر است که در این سالیان اخیرتمام تلاششان را کرده اند تا قداست هنر والای نمایش را زنده نگه دارند.
بگذریم ، مثل سالهای گذشته جمعه ی آخر سال را به زیارت اهل قبور می رویم . زیارت اهل قبور ما قطعه ی هنرمندان است .
هنرمندانی که عاشقانه برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش کرده اند . نه از آن تلاشی که ما می گوئیم تلاش نکنید ، تلاششان عاشقانه و بی منت بود و با زبان ساده ی خودمان می گوئیم حال همه ی آنها خوب است چون نیستند تا ببیند چه بر سر هنر والای تئاتر آمده است.
راستی یادم رفت بگویم ما هنوز هستیم و تا وقتی هستیم عشق هست و تا وقتی عشق هست هنر والای تئاتر زنده است.عزیزان ، بزرگان و ریش سفیدان عرصه ی فرهنگ و هنر، ماییم و نوای بی نوایی بسم الله اگر حریف مایی.
پیشاپیش سال ۹۴ را به تمام تلاشگران واقعی که برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم از جان خود عاشقانه مایه می گذارند تبریک و تهنیت عرض می کنم.

برای دریافت ویژه نامه بهار فستیوال اینجا را کلیک کنید .  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *