” پپرونی ” بد بوی جشنواره ی تئاتر فجر


مطلب زیر از سری نوشته های شما مخاطبین عزیز است و انتشار آن الزاما مبنی بر تایید تئاتر فستیوال نمی باشد . همچنین خوانندگان می توانند هر گونه یادداشتی در تائید یا تکذیب این مطلب را به تئاتر فستیوال ارسال نمایند تا در بخش “یادداشت های شما” انتشار داده شود.

پپرونی

خاطره سروستانی – پپرونی پیتزای خوشمزه ای است ولی نمایش “پپرونی” چیز بدی از کار درآمد .

” پپرونی ” به کارگردانی “مسعود طیبی” ، نمایشی ست بی قصه ، بی محتوا ، بی مفهوم و بی انتها . نمایشی که تنها حرفش این بود که هرچه جلوتر بروی و مشکلی را بیشتر بشکافی ، گندش بیشتر در می آید و بوی آن بلندتر می شود  و گویی به همین دلیل است که کارگردان هم بدون اینکه به نتیجه ی خاصی برسد و یا حتی حرف خاصی بزند ، نمایش را جمع می کند تا بوی آن بیشتر از این بلند نشود !

” پپرونی ” سوژه ی بدی دارد . سوژه ای که نه گره ای در داستان ایجاد می کند و نه تعلیقی . سوژه ای تکراری که با بازی بد بازیگران و تپق های گاه و بی گاه آنها بیش از پیش خسته کننده می شود .

در این کار به ظاهر تئاتر ، نه کارگردانی تئاتری است و نه بازی بد بازیگران که فقط با حرکت های مارپیچ و خنده دار خود در دکوری که ادای تئاتری بودن را در می آورد ، حرکت می کنند . حرکت هایی که تماشاگران را هم به خنده ی تمسخر وار وا می دارد .

در هر حال باید گفت ” پپرونی ” تنها ادای تئاتر بود ، ادایی که به هیچ عنوان در حد و اندازه ی جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر نیست .

۲ نظر ثبت شده است .

  1. مسعود طیبی گفت:

    سلام نویسنده محترم به نقد!!! تشکر لحظات خوشی را با نوشتن این مطلب برای من و گروهم فراهم کردید.باتشکر

  2. piterpan گفت:

    پپرونی به مذاق کسانی که تاتر نمیشناسند بد بو بود و نمیدانم خانمی به نام سروستانی وجود خارجی دارد :))))))) با این حال باید درک درستی از داستان و کار داشتان که اصولا نویسنده این پاراگرافها چیزی از درام و قصه نمیداند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *