یادداشت پریسا مقتدی به مناسبت ۵۳ سالگی تماشاخانه سنگلج ؛

تئاتر سنگلج ، موزه تاریخ تئاتر معاصر ایران است .


پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه‌ سنگلج به مناسبت ۵۳ سالگی این تماشاخانه یادداشتی را منتشر کرده است.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی تماشاخانه‌ سنگلج، هجدهم مهر پنجاه و سومین سالگرد تاسیس تماشاخانه سنگلج است به همین مناسبت، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه‌ سنگلج در یادداشتی مطالبه‌ طرح توسعه و گسترش تماشاخانه‌ سنگلج از شهرداری تهران را از اولویت‌های خود دانست.

در یادداشت پریسا مقتدی آمده است:

«پنجاه و سومین مهر تماشاخانه‌ سنگلج را همچنان پرفروغ و با یاد هنرمندان به نامی چون بهرام بیضایی، عباس جوانمرد، رکن الدین خسروی، غلامحسین ساعدی، علی نصیریان، جعفر والی، پرویز فنی زاده، داود رشیدی، عزت الله انتظامی و … آغاز می‌کنیم.

ماندگارترین چهره‌های تئاتر ایران چراغ تماشاخانه‌ای را روشن کردند که امروز چراغ بیداری محله‌ سنگلج است. تئاتر سنگلج تنها یک تماشاخانه نیست بلکه موزه تاریخ تئاتر معاصر ایران است که پس از گذشت ۵۳ سال هنوز تماشاگران شیفته‌ نمایش ایرانی حمایت خود را از آن دریغ نکرده و همواره چراغ آن با همان شور و حرارت همیشگی‌اش روشن است.

امروز ما خادمان خاستگاه تئاتر ملی ایران، سنگلج، که علی رغم همه‌ تلاشِ خود، راهِ درازی برای حفاظت، توسعه و اعتلای جایگاه آن در پیش داریم، مطالبه‌ طرح توسعه و گسترش تماشاخانه‌ سنگلج از شهرداری تهران را از اولویت‌های خود می‌دانیم که نیازمند همت همگانی شورای محترم شهر، هنرمندان و مسئولان تئاتری است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *