حاشیه های آخرین روز جشنواره نمایش های آیینی سنتی

به یاد شهید محسن حججی / حاشیه های پنجمین روز جشنواره آیینی سنتی


آخرین روز هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی سنتی کمترین حاشیه ها را داشت . با این حال رکورد تاخیر در اجرای یکی از نمایش ها شکسته شد .  حاشیه های پنجمین روز از جشنواره نمایش های آیینی سنتی را در ادامه بخوانید :

حاشیه-5جشنواره-تئاتر-آیینی-18

  • در محوطه مجموعه تئاتر شهر و همزمان با اجرای نمایش های خیابانی ، گروهی به حاضرین ، پوستری از شهید محسن حججی به همراه یک شاخه گل را هدیه دادند و یاد این شهید عزیز را زنده نگداشتند .

تئاتر فستیوال

  • در طول نمایش “رفقا و رقبا” به کارگردانی روح الله ایرجی که در آن شله زرد می پختند به تماشاگران شعله زرد دادند .
  • نکته ی قابل توجه در این نمایش این بود که در انتها ، وقتی خبرنگار تئاتر فستیوال خواست با کارگردان اثر مصاحبه کند وی نه تنها وب سایت تئاتر فستیوال را نشناخت ، بلکه خبرنگار با سابقه تئاتر فستیوال را هم نشناخت و جالب تر آن که به کارت جشنواره هم اعتنایی نکرد و آن را بی اعتبار دانست !!!
  • در طول جشنواره اجرای بسیاری از نمایش ها با تاخیر همراه بود که در حاشیه روزهای قبل از نوشتن آن چشم پوشی کردیم ولی تاخیری نیم ساعته در نمایشی که مدت اجرای آن در جدول برنامه ها نیم ساعت است ، غیر قابل گذشت است ، این طور نیست !!؟ نمایش آیین ” زار “ به نویسندگی و کارگردانی مصطفی دهشت از قشم که در تالار محراب اجرا شد نیم ساعت مخاطبان را منتظر گذشت .
  • در اواسط اجرای این نمایش نیز بر روی مخاطبان گلاب می پاشیدند که یکی از تماشاگران ترسید و جیغ کشید .
  • نمایش “شال و انگشتر” به کارگردانی عبدالرضا اکبری نیز با ۲۵ دقیقه تاخیر شروع شد و در حالی که سانس دوم اجرا ، ساعت ۲۰ بود ، تازه سانس اول نمایش ساعت ۲۰:۰۵ دقیقه به پایان رسید !!
  • کیوان نخعی ، جلیل فرجاد ، جواد انصافی ، مجید افشار و شاهرخ استخری نیز این نمایش را دیدند .
  • از دیگر میهمانان شب آخر اجراهای جشنواره نیز هنگامه مفید بود که برای دیدن نمایش “مضحکه شکنجه مارگیر معرکه گیر” از بندر لنگه به تالار حافظ رفت .
  • توحید معصومی ، اتابک نادری و الهه زحمتی نیز برای دیدن “مضحکه غریب” به کارگردانی عزتی و نباتی مقدم به پلاتو اجرا رفتند .
  • در بخش قهوه خانه نمایش های ایرانی که هر شب در محوطه تالار وحدت برگزار می شود ، گروه هنری البرز از شهرستان تربت جام به اجرای برنامه پرداختند و بعد از آن سی دی آثارشان را بین تماشاگران پخش کردند .

 

حاشیه های روز های پیشین جشنواره نمایش های آیینی سنتی را می توانید در لینک های زیر  بخوانید :

۴ نظر ثبت شده است .

  1. نیما گفت:

    لایک . عالی مثل همیشه

  2. تماشاگری گفت:

    واااا با گلاب پاشیدن ترسیدن ؟؟؟

  3. مهدی گفت:

    با اجازه تون این عکس را برای کانال خود برداشتم . راضی باشید .

  4. راچل گفت:

    واقعا خسته نباشید . خیلی از مطالب شما در جشنواره استفاده کردیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *