آتش تقی پور : جذب مخاطب یک هنر است .


نمایش “چشمان مورب ، گیسوان پریشان” به کارگردانی احمد ندافی در اولین روز از سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت . این نمایش در سانس دوم میزبان آتش تقی پور ، بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون بود . به همین بهانه در گفتگویی کوتاه ، نظر وی را در رابطه با اجرای این نمایش جویا شدیم .

آتش تقی پور - جشنواره تئاتر فجر 34

آتش تقی پور درباره ی متن این نمایش به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : نمایش “چشمان مورب گیسوان پریشان” روایت بسیار خوبی از جنگ است که توضیح میدهد چگونه در دوره ای از تاریخ جنگ هایی توسط نادر شاه افشار ، صفویه یا کسان دیگری رخ داده است . در متن به صورت مبهم به این موضوعات پرداخته می شود . در کل نمایشنامه خوبی است . شایسته است این کار در جاهای مختلف حمایت شود و اجرا شود . این یکی از کارگردان های خوب شهرستان است .

تقی پور درباره حضور چنین کارهایی از شهرستان در جشنواره تئاتر فجر توضیح داد دوستانی که از شهرهای دیگر هستند باید امکان دیدن کارهای مختلف جشنواره را داشته باشند . در واقع هم ببینند و هم کار خودشان توسط دیگران دیده شود تا بدین طریق خود را محک بزنند . این میتواند برایشان سازنده باشد .

این بازیگر پیشکسوت در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر فجر اذعان داشت : فی نفسه جمع شدن عــده ای ، در یک محدوده زمانی و در مکانی که آثارشان امکان دیده شدن پیدا کند و بتوانند تجربه هایشان را منتقل کنند ، بسیار خوب است . ولی این نباید فقط در تهران اتفاق بیفتد .

وی در این رابطه افزود : البته امسال آقای اتابک نادری برای گروه های که کارشان خوب بود کارهایی کرده است .

این نمایش ها باید به شهرهای مختلف سفر کنند و حتی به صورت محدود کار اجرا کنند . این نشان می دهد که به تئاتر شهرستان ها هم فکر می شود تا اینکه همه را در تهران جمع کنند .

در پایان با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در جشنواره ی امسال که برای گروه های شهرستانی هم سالن های خوبی در نظر گرفته شده است ، آن گونه که بایسته است از نمایشچشمان مورب گیسوان پریشان  استقبال نشد . آتش تقی پور در این رابطه عنوان کرد : طبیعتا تبلیغات در جشنواره کم است و الا این سالن باید پر می شد . گروه ها هم باید مهمانان هایشان را در تهران دعوت کنند . مثلا این نمایش که از اردکان آمده است ، اهالی یزد در تهران کم نیستند . این هنر دیگری است که بتوان مخاطب جذب کرد . تعداد مخاطبان دال بر بدی یا خوبی کارشان نیست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *