یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان کار خود را آغاز کرد


یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از امروز چهارم مهر ماه در شهر مریوان با حضور هنرمندان داخلی و خارجی آغاز می شود و به مدت چهار روز ادامه دارد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، مهمانان و گروه های راه یافته به  یازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از عصر امروز چهارم مهرماه پذیرش می شوند و از فردا به صورت رسمی این دوره از جشنواره آغاز و تا هشتم مهرماه به طول می انجامد.

به گفته مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان امسال از ۲۵ گروه داخلی ۱۲ گروه مربوط به استان کردستان است، هرچند ظرفیت های تئاتر خیابانی و استعدادهای هنرمندان استان در این حوزه بر کسی پوشیده نیست ولی وجود این تعداد گروه از استان با لفظ بین المللی و حتی ملی برای این جشنواره منافات دارد.

یکی از اصلی ترین و مهمترین اهداف برگزاری جشنواره های فرهنگی وهنری معرفی و گسترش هنردر حوزه های مختلف است که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان یکی از جشنواره های شاخص کشور در حوزه تئاترخیابانی است لذا انتظار می رود در چنین فستیوالی برای معرفی هرچه بهتر این نوع از تئاتر زمینه حضور گروه های بیشتری از اقصی نقاط ایران به این جشنواره فراهم شود.

دواران اصلی این دوره از جشنواره عطاالله کوپال از برجسته گان دانشگاهی حوزه تئاتر کشور، بهروز غریب پور از کارگردانان مطرح تئاتر ایران و سعید اسدی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *