آغاز اجرای دو نمایش جدید در مرکز تئاتر مولوی


نمایش «کلفت ها» به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی علی اکبر علیزاد و نمایش «جان گابریل بورکمان» نوشته هنریک ایبسن به کارگردانی سعید کریمی در مرکز تئاتر مولوی اجرای خود را آغاز کردند.

 تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، روز پنج شنبه ۹ آبان، نمایش «کلفت ها» به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی علی اکبر علیزاد در مرکز تئاتر مولوی رسما کار خود را آغاز کرد.

گفتنی است علیرضا کیمنش، مرتضی حسین زاده و کتایون سالکی در نمایش «کلفت ها» به ایفای نقش می پردازند.

همچنین در این نمایش سیاوش تصاعدیان (مدیر هنری)، محمد صفرپور (مدیر تولید)، سهراب کریمی و پویان پاکنژاد (دستیاران کارگردان)، علی محمدی (طراح صحنه)، هانیه پرهیزکار (منشی صحنه)، حامد دایی (ساخت تیزر) و شاهین دانشفر (عکاسی) به همکاری می پردازند.

قابل ذکر است علی اکبر علیزاد از اساتید فعال و نوگرای تئاتر دانشگاهی بوده و سال ها به عنوان عضو هیئت علمی گروه تئاتر دانشکده سینما تئاتر فعالیت دارد. او علاوه بر استادی دانشگاه، مترجم آثار متعددی از نویسندگان شهیر دنیا همچون ساموئل بکت است.

همچنین نمایش «جان گابریل بورکمان» نوشته هنریک ایبسن به کارگردانی سعید کریمی روز پنج شنبه ۱۰ آبان، طی مراسمی با حضور دکتر مهدی سلطانی، مدرس دانشگاه و هنرپیشه سینما و تئاتر در مرکز تئاتر مولوی رسما کار خود را آغاز کرد.

در این مراسم، دکتر مهدی سلطانی عضو هیات علمی و استادیار دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران ، به ایراد سخنرانی پرداخت. این هنرپیشه سینما و تئاتر در بخشی از سخنانش در رابطه با اهمیت پشتکار در آثار دانشجویی عنوان کرد: “نمایش «جان گابریل بورکمان» نمایشی ست که ماحصل ماه ها تلاش و پشتکار بی نظیر یک گروه منسجم دانشجویی با تاکید بر محورهای پژوهشی و اصول آکادمیک دانشگاهی است، که منجر به اجرایی توانمند و درخور توجه شده است.”

گفتنی است امیرحسین سرداریان، شادی شاه علی، فائزه امیری، ابوالفضل سلحشور، مبین سپاس زاده، مریم حاجی زاده، معصومه دهقان نژاد، نگار نقش نژاد، علی رجایی، حسین جعفریان، مجید کشاورز، محسن صادقی، سعید بیات، پرهام عاروان، پویان مهربان، پولاد شعبانی و شهاب صالحی در نمایش «جان گابریل بورکمان» به ایفای نقش می پردازند.

قابل ذکر است سعید کریمی دانشجوی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران است و نمایش «جان گابریل بورکمان» پروژه عملی پایان نامه وی است که پیش از این توسط اساتید دانشگاه تهران، به عنوان اثر برگزیده به این مرکز معرفی شده بود.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش «جان گابریل بورکمان»  که ساعت ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود و نمایش «کلفت ها» که در ساعت ۱۸:۳۰ اجرا می شود ، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *