آغاز اجرای عمومی نمایش “بانو آئویی” در مرکز تئاتر مولوی


مسعود دلخواه، محمدرضا خاکی، سهیلا نجم و فریندخت زاهدی، از اساتید برجسته تئاتر “بانو آئویی” را افتتاح کردند.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی نمایش، ” بانو آئویی” که تهیه کنندگی و کارگردانی آن بر عهده فاطمه بختیار است، با بازی فائزه بختیار، امید اشرفی و رابعه سلیمانی، شامگاه پنج‌شنبه ۱۸ مهر، با حضور مسعود دلخواه، محمدرضا خاکی، سهیلا نجم و فریندخت زاهدی با استقبال قابل‌توجه مخاطبان، در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفت.

بانو آئویی که دراماتورژی آن بر عهده سهیلا نجم بوده است، برداشتی آزاد از نمایشنامه یوکیو میشیما است. این تئاتر به عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد و با تکیه بر پژوهش در تئاتر شرق تولید شده و به روی صحنه می‌رود.

سهیلا نجم در ابتدای این اجرا با روشن کردن مشعل آیینی افتتاح تئاتر بانو آئویی گفت: این مشعل آیینی نمایش را سالیان پیش از ایالت کرالای هند، با خود به ارمغان آورده بودم و اکنون خشنود هستم که پس ازسالها، برای نخستین بار درتئاتر ایران، آن را در آیین افتتاح نمایش مدرن بانوآئویی، یوکیو میشیما که اقتباسی از نمایش آیینی-سنتی  “نو”ی ژاپن است، مشتعل می کنم.

فریندخت زاهدی نیز در تجمید از این نمایش گفت: در این روزها بردن فلسفه روی صحنه تئاتر کار بسیار سختی است و من به گروه اجرایی به خاطر این اجرا تبریک می‌گویم.

لازم به توضیح است این نمایش ۱۰ آبان ماه ۹۸، همه‌روزه (به جز شنبه‌ها)، در ساعت ۲۰، در مرکز تئاتر مولوی ، سالن کوچک به روی صحنه می‌رود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *