تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی در این مراسم با اشاره به دستور دکتر شریعتی استاندار خوزستان مبنی بر ساخت سالن های جدید در بیش از ده شهر خوزستان ابراز امیدواری کرد که این پلاتوهای جدید برای تئاتر استان منشا اثر باشد، در اختیار هنرمندان قرار بگیردو دغدغه هنرمندان برای کمبود سالن را رفع کند.

وی با انتقاد از واگذاری سالن ها به بخش ها خصوصی صرفا با نگاه  اقتصادی در برخی از استان ها گفت: متاسفانه شاهدیم که سالن ها در برخی از استان ها به بخش خصوصی غیر فرهنگی واگذار می شود. این را به صراحت عرض می کنم ، چون شاهدم که بخشی از این واگذاری ها تنها با نگاه اقتصادی صورت گرفته است. اگر واگذاری صورت می گیرد نیز نباید فقط به گیشه معطوف باشد.موسسات و انجمن های فرهنگی هنری بسیاری داریم که ظرفیت فعال کردن این سالن ها را با رویکرد فرهنگی دارند و همین مسئله دغدغه اصلی حامیان و سیاستگذاران افزایش سالن های تئاتر بوده است.

وی با اشاره به این که برخی از این واگذاری ها نیز در استان خوزستان اتفاق افتاده از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست که با دغدغه فرهنگی و حساسیتی که در این باب دارند موضوع را پیگیری کند و تاکید کرد: امیدوارم این فضا ها در اختیارهنرمندان قرار بگیرد.

photo_2016-12-31_01-31-48

مدیر کل هنرهای نمایشی ، خوزستان را یکی از استان هایی که بیشترین زیربناهای فرهنگی دارد معرفی کرده و ادامه داد: با اطمینان می گویم که هر شهر خوزستان حداقل یک سالن نمایش خیلی خوب ، یک پلاتو مناسب و یک گالری دارد. حیف است که این ظرفیت که سال ها درباره آن مطالعه شده و اکنون به نتیجه رسیده را با سیاست معکوس بی اثر کنیم.

وی از هنرمندان خواست که نگاه تولید صرفا برای جشنواره را کنار گذاشته و تولید و عرضه اثر هنری را برای مردم هدف قرار دهند. این مدیر تئاتری تصریح کرد: برای یک جریان هنری نباید اجرای جشنواره ای و رویداد اصل باشد. هنرمند باید به دنبال اجراهای مستمر نمایشی باشد. اگر این اتفاق بیافتد که تالارها در اختیار هنرمندان باشد و یک چرخه درست تولید وعرضه شکل بگیرد شاهد تاثیر گذاری بیش از پیش هنر تئاترخواهیم بود که البته در این استان ظرفیت نیروی انسانی و همچنین ظرفیت سخت افزاری خوبی برای آن وجود دارد.

وی با ابراز خوشحالی از برپایی جشنواره تئاتر فجر در این استان ازافتتاح تماشاخانه غیر دولتی قاف تشکر کرد.

مفهوم جشنواره شادمانی انسانی و ملی است

دکتر سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر دیگر سخنران این مراسم نیز با ابراز خوشحالی از اینکه جشنواره تئاتر فجر در حال برگزاری است گفت: کارهای آموزشی ، بخش ها و فضاهایی که در جشنواره فجر امسال دیده شده است قطعا به ارتقا کیفی آثار و رشد تئاتر ما کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به بخش های برگزار شده جشنواره تصریح کرد: در دو سال اخیر جشنواره فجر تنها به زمان برپایی آن و ایام دهه فجر محدود نشده و بسیاری از بخش های کارگاهی ، سمینار ، نمایشنامه خوانی و فجر های استانی از پاییز آغاز شده اند که امیدوارم از مجموعه آن لذت ببرید.

photo_2016-12-31_01-32-16

وی تاکید کرد: مفهوم جشنواره را از یاد نبرید این یک شادمانی انسانی و ملی است. ما به شادمانی مخاطبان نیاز داریم و امیدوارم که خوزستان که مظهر مقاومت و ایستاد گی و مرکز روئیدن و زندگی است همیشه آباد و رود کارون همیشه در آن پر آب باشد.

از جمله برنامه های این روز حضور در مراسم عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدای حله بود که با حضور مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور و دکتر جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندان تئاتر استان برگزار شد.