«حرفه‌ای» شدن رضا کیانیان آغاز شد


نمایش «حرفه‌ای» با طراحی و کارگردانی رضا کیانیان از ۱۷ بهمن تا ۲۷ اسفند ماه روی صحنه است.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، این نمایش که نخستین تجربه کارگردانی رضا کیانیان است، از روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه تا جمعه ۲۷ اسفند ماه هر روز راس ساعت ۱۷ در تماشاخانه پالیز روی صحنه می‌رود.

رضا کیانیان در نخستین تجربه کارگردانی خود با هدایت هاشمی و بهاره رهنما همبازی است.

نمایشنامه «حرفه ای» نوشته دوشان کواچویچ و موضوع آن درباره فروپاشی کمونیسم در اروپای شرقی و پیامدهای آن است و رویکردی کمدی اجتماعی دارد.

دوشان کواچویچ یکی از مشهورترین هنرمندان تئاتر اهل یوگسلاوی است که فیلمنامه مشهور «زیر زمین» را برای امیر کاستاریکا نوشت و این فیلم در جشنواره فیلم کن در سال ١٩٩۵ توانست نخل طلا را دریافت کند.

کیانیان این نمایشنامه را با ترجمه ایرج امامی و از روی ترجمه انگلیسی و ترجمه‌ای که در آف برادوی اجرا شده، به صحنه می‌برد.
او در اجرای این نمایش با گروهی از جوانان هم همکاری دارد و انجام برخی از امور نمایش مانند طراحی پوستر و بروشور، ساخت موسیقی و طراحی صدا را به گروهی از جوانان سپرده است.

بر همین اساس، ساخت موسیقی و صدای نمایش بر عهده علی کیانیان تنها پسر رضا کیانیان است .لهراسب بیات دیگر هنرمند جوان طراحی پوستر، بروشور و بیلبورد این اثر نمایشی را انجام می‌دهد. داوود امیری فیلمبردار و نورپرداز سینما نیز به عنوان نورپرداز با اجرای این نمایش همکاری دارد.

در بخش بازیگری نیز گروهی از جوانان ؛ سعید ملک، آرش علی نژاد، رعنا خطامی، بهزاد حاجی حسنی، حسین شریعت‌مداری و ساغر تاجیک در کنار کیانیان، هدایت هاشمی و بهاره رهنما حضور دارند.

این اثر نمایشی که تهیه کننده آن نورالدین حیدری ماهر است، از ۱۷ بهمن تا ۲۷ اسفند راس ساعت ۱۷ در سالن پالیز به نشانی: خیابان کریمخان، خیابان عضدى (آبان)، خیابان سپند، پلاک شصت و نه روی صحنه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *