آغاز همایش ملی رادی شناسی با معرفی نمایشنامه و پژوهش برگزیده


پنجمین همایش ملی رادی‌شناسی با معرفی نمایشنامه و پژوهش برگزیده توسط بنیاد اکبر رادی، روز چهارشنبه ۱۶ اسفند در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار می شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، سمینار علمی و آیین پایانی پنجمین همایش ‌ملی رادی‌شناسی با معرفی پژوهش و نمایشنامه برگزیده و نیز قدردانی از پژوهشگران و نمایشنامه نویسان و با حضور هنرمندان و پژوهشگران عصر روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۹۶ توسط بنیاد اکبر رادی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

در بخش سمینار پنجمین همایش ‌ملی رادی‌شناسی با دبیر علمی فریندخت زاهدی، پنج مقاله در قالب سخنرانی علمی با عناوین بررسی «کنش شخصیت های نمایشنامه مرگ در پاییز (اپیزود محاق) بر اساس نظریه کنش پیر بوردیو نوشته عسل عصری ملکی»، «سیمای پسااستعماری یک نمایشنامه: ساز و کار ترجمان فرهنگی ملودی شهر بارانی اثر اکبر رادی نوشته‌ فرهاد امینی با راهنمایی فرزان سجودی»، «دوگانه مذهب‌/‌ سکولاریسم در ملودی شهر بارانی اکبر رادی و روزمرسهُلم هنریک ایبسن نوشته‌ فضه خاتمی‌نیا»، «بررسی زبان در نمایشنامه پایین گذر سقاخانه با توجه به نظریه ادب شناختی پنلوپه پراون و استفان لونیسن نوشته مصطفی لعلیان و جواد ربیعی» و «مقایسه‌ تطبیقی نمایشنامه‌ سوء تفاهم اثر آلبر کامو با مرگ در پاییز اثر اکبر رادی بر مبنای مفهوم مرگ در الگوی روان‌درمانی اگزیستانسیال نوشته‌ اکبر احمدی شیخ‌زاده» ارائه می شود.

علاوه بر این پنج مقاله که در سمینار ارائه می شود، چهار مقاله نیز برای انتشار در جلد پنجم «رادی شناسی» انتخاب و به همراه پنج مقاله منتخب سمینار توسط نشر «نشانه» در این کتاب منتشر می شود.

در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی نیز از میان ۱۱۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه پنجمین همایش ملی رادی شناسی، یک نمایشنامه به عنوان اثر برگزیده معرفی و از ۲ اثر دیگر نیز قدردانی می شود.

پنجمین همایش ملی رادی ­شناسی عصر ۱۶ اسفند سال جاری در ۲ بخش سمینار از ساعت ۱۶ تا ۱۹ و آیین پایانی در ساعت ۱۹:۳۰ در تالار مشاهیر ایران مجموعه تئاتر شهر به دبیری بهزاد صدیقی به کار خود پایان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *