تلفیق زندگی رئالیستی روزمره با جهان نمایش در «آپارتمان طبقه ۶»


نمایش «آپارتمان طبقه ۶» نوشته سلما سلامتی به کارگردانی حمیدرضا فلاحی در پنجمین جشنواره تئاترشهر اجرا می‌شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره تئاترشهر، حمیدرضا فلاحی اظهار داشت: نمایش «آپارتمان طبقه ۶» تلفیق زندگی رئالیستی روزمره با جهان نمایش است. در این نمایش با تصمیمی که از ذهن نمایشی یکی از شخصیت‌ها می گذرد از دنیای رئالیسم به جهان جادویی نمایش می‌رویم.

وی با این توضیح که موسیقی نمایش توسط بازیگران آن نواخته می‌شود، گفت: بازیگران در این کار سازهایی را می‌نوازند که حتی نواختن آن را پیش از شروع تمرینات نمی‌دانستند و در جریان تمرین نواختن سازها را فراگرفتند.

به گفته فلاحی، در نمایش «آپارتمان طبقه ۶» از تکنیک سایه، نمایش روحوضی، شیوه اجرایی کلاسیک و تکنیک‌هایی که بستر رئالیستی را به فضای نمایشی جادویی می‌کشاند استفاده شده است.

وی افزود: نمایشنامه توسط سلما سلامتی، برای جشنواره تئاتر شهر نوشته شده و از این جهت برای این رویداد مناسب است که به اجرای تئاتر در بطن زندگی شهری و آپارتمان‌نشینی در عین کمبود سالن اجرا می‌پردازد و مشکلات این شیوه و شرایط اجرایی را به تصویر می‌کشد.

«آپارتمان طبقه ۶» روایت‌گر قصه زندگی یک گروه نمایشی است که به دلایل مختلف نتوانستند از سالن اجرای عمومی استفاده کنند و مجبور شدند آداپته‌ای از نمایش مکبث را در آپارتمان محل سکونت‌شان اجرا کنند. این اجرا موجب درگیری و مشکلاتی می‌شود که زندگی و نمایش آن‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

علی ابدالی، مهرنوش دارا، پژمان عبدی، ملیحه کیا، کیا شقاقی و حامد پورمحمد بازیگران نمایشند.

امیرحسین دوانی طراح صحنه، هلیا میرهادی، طراح لباس، علی گودینی طراح گریم و حمیدرضا جدیدی دستیارکارگردان هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *