آیدین الفت دار فانی را وداع گفت


آیدین الفت از چهره‌های شناخته شده صنعت مهندسی صدا و از کارگردانان و طراحان صدا در تئاتر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال، آیدین الفت از مهندسان و هنرمندان شناخته شده حوزه «صدا»، روز پنجشنبه چهاردهم مرداد براثر ابتلا به کرونا، درگذشت.

او از متخصصان و مهندسان با سابقه حوزه صدا بود که بعد از چند روز مبارزه با بیماری کووید ۱۹، در سن ۴۸ سالگی در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران چشم از جهان فرو بست. او در سال‌های اخیر از جمله هنرمندان فعال حوزه صدا در عرصه‌های موسیقی، تئاتر، و سینما بود. از آثار او در زمینه تئاتر می توان به نمایش‌های «مرغ دریایی من» به کارگردانی کیومرث مرادی، «ترن» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، «ترور» کار حمیدرضا نعیمی و … اشاره کرد.

زنده یاد الفت، سوم تیر سال ۱۳۵۲ به دنیا آمد. دریافت مدرک کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه آزاد اسلامی، دریافت مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صدا از کالج «Ex’pression» آمریکا، کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، فارغ‌التحصیل دوره صدابرداری و صداگذاری دیجیتال از کالج ITD کانادا، مؤسس، مدیریت گروه و مدرس رشته صدابرداری دانشگاه جامع علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی، بنیانگذاری و مدیریت مجموعه «شهر صدای پارسیان»، مدرس رشته صدابرداری و مهندسی صدا در چند مؤسسه آموزشی از جمله موسسه کارنامه و مجموعه فن‌آوران اطلاعات تهران (مجتمع فنی تهران)، مدرس رشته فن‌آوری صدا در دانشگاه آزاد اسلامی (مقطع کارشناسی)، همکاری با چندین مجموعه و موسسه آموزشی دیگر در حوزه تئاتر و موسیقی و سینما، عضو هیأت تحریریه مجله صنعت صدا و تصویر، کارگردانی چند اثر نمایشی، فعالیت نظارت بر طراحی و مهندسی صدای چندین پروژه موسیقایی، نمایشی و سینمایی و مدیریت پشتیبانی ششمین سال‌نوای موسیقی ایران، از جمله فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی زنده‌یاد آیدین الفت در عرصه مهندسی صدا بود.

وبسایت خبری – تحلیلی تئاتر فستیوال، درگذشت این هنرمند ارزنده را به خانواده وی و جامعه هنری کشور تسلیت می گوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *