با حضور مسئولان

آیین افتتاحیه نمایش «خاتون» برگزار می‌شود


آیین افتتاحیه نمایش خاتون با گرامیداشت سالگرد شهید مدافع حرم، شهید محمد پورهنگ و با حضور مسئولان فرهنگی پنج‌شنبه (۲۸ شهریور ماه) برگزار می‌شود.

 

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی نمایش خاتون، این مراسم با حضور شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آناهیتا شیرودی، رئیس امور فرهنگی هنری شرکت ملی نفت (دختر شهید علی اکبر شیرودی) برپا می‌شود.

همچنین در مراسم افتتاحیه که  با بزرگداشت سالگرد شهادت شهید محمد پورهنگ برگزار می شود، خانواده معزز شهیدان مدافع حرم، همسر و دو دختر دو قلوی خردسال شهید محمد پورهنگ و همسر و دختر هفت ساله شهید مشجری حضور خواهند داشت.

مراسم افتتاحیه نمایش ساعت ۲۰، پنج شنبه (۲۸ شهریور ماه) در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برپا می‌شود.

نمایش خاتون به کارگردانی و نویسندگی حسین عالم بخش از ۲۸ شهریور ماه اجرایش را آغاز و تا ۱۹ مهر ماه ادامه خواهد داشت. بازیگران این نمایش عطیه غبیشاوی، فرهاد بشارتی،‌کیمیا ملائی، بهار ارجمند،‌امید زندگانی، علی برجی، منوچهر علی‌پور و …

این نمایش در سه سال گذشته نیز در تالار اندیشه حوزه هنری و سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه رفته و بیش از شصت اجرا داشته و بیش از چهل هزار مخاطب را جذب خود کرده است.

داستان از این قرار است که خرابه معروف شام در کنار قصر سبز یزید،مدتی از رفتن اسراء از شهر می گذرد و مسئولین حکومتی برای خرید آن خرابه به نزد آسیه پیرزن صاحب ویرانه می آیند. آریحا دختر کوچکی نصرانی که یتیم است ونزد عمویش یوحنا که تاجر جوانی است به آنجا رفت و آمد داشته و با همبازی خود در حجره ای مشغول به بازی است مامورین حکومت در هنگام حضور در خرابه با حمیده یکی از غساله های شهر که همدم آسیه است و یوحنا برخورد کرده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *