اجرای نمایش “میرعشق” در گرگان


نمایش “میرعشق” اثر امیر دژاکام درباره زندگی حضرت امیرالمؤمنین (ع) در گرگان روی صحنه رفته است.

میرعشق

به گزارش تئاتر فستیوال، این نمایش به کارگردانی احسان عباسی و به تهیه کنندگی نوید حسن زاده به مدت دو هفته تا جمعه ۳۰ آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می شود.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری گلستان روز سه شنبه گفت: این نمایش با همکاری حوزه هنری و دیگر دستگاه های فرهنگی استان تولید شده و در آن حدود ۵۰ بازیگر زن و مرد ایفای نقش می کنند.

محمود خواجه نژاد، از جمله بازیگران اصلی این نمایش را علیرضا پورمحمد، حسین شمس، مهدی صفرپور، مسلم اسماعیلی، رحمان هزارجریبی، راحیل کریمی، فاطمه احمدی و الناز کیاءاحمدی نام برد.

وی افزود: از دیگر عوامل اجرای این نمایش می توان به امیر شمس آهنگساز و محبوبه شهریاری طراح صحنه اشاره کرد.

خواجه وند، از علاقه مندان برای دیدن این نمایش دعوت کرد و گفت: در این نمایش که به زندگی امام علی (ع) می پردازد، سعی شده از ظرفیت ها و ابزار هنر نمایش به شکلی زیبا بهره گیری شود.

کارگردان نمایش “میرعشق” نیز گفت: این نمایش به صورت فرم و حرکات موزون همراه با موسیقی اجرا می شود و دو راوی نیز داستان نمایش را روایت می کنند.

احسان عباسی افزود: در این نمایش سعی شده وقایع صدر اسلام از زمان جاهلیت همچون بت پرستی، زنده به گور کردن دختران، بعثت پیامبر (ص) ، تولد امام علی (ع)، واقعه غدیر خم، فوت حضرت رسول (ص)، شهادت حضرت فاطمه (س)، شهادت حضرت علی (ع) و همچنین جنگ های بدر، احد، خندق، خیبر، جمل و نهروان، روایت شود.

وی یادآور شد: این نمایش پیش از این در سال ۸۲ به مدت یک ماه در تالار وحدت تهران به کارگردانی هادی مرزبان، به مدت دو ماه در فرهنگسرای بهمن و ۲۰ روز نیز در اصفهان روی صحنه رفته است.

گفتنی ست امیر دژاکام، غیر از بازی و کارگردانی بسیاری از آثار نمایشی، نویسنده نمایشنامه هایی همچون غزل کفر، ماه منظر، منطق الطیر سلیمانی، سرطان، روژان، طلسم نیلوفر، ساقی، هیاهوی بسیار برای هیچ نیز بوده است.

این نمایش در گرگان به مدت ۷۰ دقیقه هر شب در ساعت ۱۹ اجرا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *