«عروس مردگان» تیم برتون به صحنه می رود


نمایش «عروس مردگان» تیم برتون ،به کارگردانی امیدرضا سپهری قرار است ، بهمن ماه در یکی از سالن های مطرح کشور روی صحنه برود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، امیدرضا سپهری ،سرپرست گروه نمایشی« مربع ۱۱» با اعلام این خبر گفت: فیلمنامه «عروس مردگان» پیش از این در هیچ جای دنیا به صورت نمایش، روی صحنه نرفته  است و اجرای نمایشی این انیمیشن موفق می تواند حرکتی نو در ساختار کلی نمایش هایی باشد که در ایران روی صحنه می روند.

وی گفت: براساس مشاوره با کارشناسان ادبیات تطبیقی،متن این نمایش با عنایت بر فیلمنامه نوشته مشترک «جان آگوست»،«کارولینه تامپسون» و«پاملا بتلر» که خود اقتباسی از شعری بلند از ادبیات ترسناک است ،با سرمایه ای نزدیک به یک میلیارد تومان با بیش از ۵۰ بازیگر و با تغییرات زیادی نسبت به انیمیشن اصلی ولی حفظ یکسری از چارچوب ها با عوامل حرفه ای و حضور چند بازیگر شناخته شده روی صحنه می رود.

سرپرست گروه نمایشی« مربع ۱۱» در واکنش به تمرین گروه دیگری که اخیرا این انیمیشن را با نام «عروس مرده» دستاویز کاری تجاری کرده اند گفت: دو هفته پیش اولین بار خبر حضور احتمالی نمایش در جشنواره فجر امسال با رونمایی از پوستر ابتدایی نمایش که با طراحی محمد لهراسبی همراه بود، منتشر شد و طی اتفاقی جالب چند روز پیش، خبر اجرای نمایش«عروس مردگان» دقیقا بر طبق «عروس مرده» تیم برتون توسط مرتضی اسماعیل کاشی و به تهیه کنندگی نوید محمد زاده در نیمسال اول سال ۹۸ منتشر شد.

امیدرضا سپهری ، با غیر منتظره نخواندن  شنیدن خبر اجرای نمایشی با عنوان «عروس مرده»، توسط یک گروه دیگر درست دو هفته بعد از انتشار خبر اجرای خود گفت: شگفت زده نشدم باتوجه به جذاب بودن ایده اجرای آثار برتون به خصوص عروس مردگان که چند سالی ذهن مرا مشغول کرده بود طبیعی بود که پس از انتشار خبر اجرایی شدن نمایش،  دیگر گروه های نمایشی نیز به فکر به  روی صحنه بردن همچنین نمایشی بیفتند. البته نمی توان گفت ایده فقط برای یک نفر است این احتمال هرچند بسیار ضعیف وجود دارد که یک همزمانی اتفاق افتاده البته با توجه به مرسوم نبودن اعلام آثار سال آینده یک کارگردان درست زمانی که قرار به اجرای یک نمایش دیگر در ماه های آینده را دارد چنین استنباط می شود که در اعلام این خبر، گروه نمایشی دیگر شیطنت به خرج داده است که امیدواریم در به روی صحنه رفتن نمایش ما موثر نباشد.

سپهری افزود بیش از سه ماه است که با گروه مشغول به تمرین هستیم و جز موفقیت نمایش خودمان برای تمام گروه های دیگر آرزوی موفقیت داریم.

امیدرضا سپهری، کارگردان و سرپرست گروه نمایشی« مربع ۱۱»، اولین بار سال ۹۵ نمایش موزیکال فانتزی «داستان یک عذرخواهی از اقای امانوئل» را با حضور بازیگران مطرحی همچون سیما تیرانداز ، سام قریبیان ، شبنم قلی خانی، ناصر عاشوری و مارال فرجاد روی صحنه برد . آن نمایش با وجود اجراهای کم تعداد و توقف در شب یازدهم اجراها نقدهای بسیار مثبتی از اهالی رسانه دریافت کرد. سپهری با اشاره به آن اجرا ،« داستان یک عذرخواهی…»، را اتودی موزیکال فانتزی برای اجراهای فانتزی موزیکال بزرگ رپرتوار آثار تیم برتون در ایران دانست با توجه به اینکه تئاتر ایران با نبود آثار فاخر فانتزی روبروست این نمایش می تواند اثری ماندگار در تاریخ تئاتر ایران باشد .

در پایان او با اشاره به  اجراهای  بعدی گروه مربع ۱۱ تصریح کرد: به امید خدا پس از موفقیت این اجرا به سراغ “سویینی تاد” ، “ماهی بزرگ” ، “ادوارد دست قیچی” و “آلیس در سرزمین عجایب” ، خواهیم رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *