«نامه‌هایی از تهران» از فرانسه تا ایران


پروژه تعاملی بین ایران و فرانسه با نام «نامه‌هایی از تهران» در ایران اجرا می‌شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی پروژه، «نامه‌هایی به تهران» با هدایت ورونیک پتی، ندا شاهرخی و آرزو عالی از ۲۷ تیر به مدت یک هفته در سالن داربست روی صحنه خواهد رفت.

ندا شاهرخی دانش آموخته تئاتر از دانشگاه پاریس ۸ فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد است. وی مدیر هنری موسسه بین المللی فانوس، مدرس و کارگردان تئاتر است که تاکنون فعالیت بین المللی فراوانی انجام داده است. آرزو عالی بازیگر، کارگردان و مدرس دانشگاه است. وی فارغ التحصیل از دانشگاه لندن.وی از سال ۹۲ به نوجوانان کار تئاتر آموزش داده است و اجراهای متعددی چون ملانصرالدین، دقت دوم، ادیپ، پای نئال و … را اجرا برده است. همچنین چندین پروژه بین المللی با لهستان، یونان و فرانسه در کارنامه کاری خود دارد.

موسسه «فانوس هنر پارس» با همکاری مرکز فرهنگی هنری آنی گرا و کمپانی تئاتر گراند ویتس برای اولین بار نوجوانان ایرانی را در فروردین ۹۸ به یک رزیدنس تئاتری در کشور فرانسه دعوت کرد. در این رزیدنس با حضور نوجوانان ایرانی و نوجوانان فرانسوی، پروژه «نامه‌هایی از تهران» شکل گرفت و در سالن آنی گرا روی صحنه رفت. ورونیک پتی تئاتر «گراند ویتسه» را در سال ۱۹۹۴ تاسیس کرد.

پروژه «نامه‌هایی از تهران» بر مبنای autobiographie، داستانهای عامیانه و به عنوان یک تئاتر مستند در نظر گرفته شده است. کارهای آموزشی با دانش آموزان و کار با مخاطبان خاص مانند ساکنان مناطق ناامید کننده، افراد زندان، بخشی از فعالیت این کمپانی است.

بازیگران این نمایش، هنرجویان مدرسه نوجوان فانوس هستند که به مدت ۹ ماه در این مدرسه آموزش دیده و در کشور فرانسه پروژه را همراهی کردند.

موسسه فانوس هنر پارس به مدیریت مرتضی یونس زاده کار خود را از سال ۹۲ در حوزه بین الملل آغاز کرد و تا به امروز بیش از ۲۰ ورک شاپ بین المللی با حضور اساتید فرانسوی و بیش از ۸ اجرای بین‌المللی در کشورهای فرانسه و یونان را در کارنامه خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *