هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی

احسان مالمیر : این جشنواره هنوز یکی از جشنواره های شریف کشور است .


نمایش “تاراج نامه” به کارگردانی احسان مالمیر یکی از نمایش هایی بود که در بخش مرور هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در تالار قشقایی به روی صحنه رفت . به این بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با این کارگردان داشته است که در ادامه می توانید آن را بخوانید :

 احسان بالمیر - آیینی 18

احسان مالمیر کارگردان نمایش “تاراج نامه” در توضیح این نمایش گفت : “تاراج نامه” مربوط به دوره خوارزمشاهیان و حمله مغول است .این نمایش وقایعی را روایت می کند که باعث سلطه مغول بر ایران شد . یعنی اختلافات داخلی ، مسائل فرهنگی و اجتماعی که در آن دوره وجود داشته را مورد بحث قرار می دهد .

وی با اشاره به اینکه “تاراج نامه” دوسال گذشته اجرای عموم خود را پشت سر گذاشته است ، توضیح داد : ما این نمایش را دو سال پیش در سالن اصلی تماشاخانه محراب به روی صحنه بردیم و ۹ ماه تمرینات این نمایش زمان برد ولی برای اجرا در جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ، مجدد گروه را دور هم جمع کرده ، تمرین را آغاز نمودیم .

این کارگردان تئاتر در رابطه با حضور در جشنواره بیان کرد: من در دوره های پیشین در جشنواره شرکت نکرده بودم ولی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی ، یکی از جشنواره هایی است که من خیلی برای آن احترام قائل هستم و فکر می کنم هنوز یکی از جشنواره های شریف کشور ما است . بسیار دوست داشتم که همیشه یک کار در این جشنواره داشته باشم .

مالمیر با بیان اینکه سطح جشنواره امسال خوب و آبرومند بود ، توضیح داد : من این روزها در نمایش “آیینه های روبرو” به کارگردانی استاد رحمانیان به عنوان بازیگر حضور دارم و متاسفانه فرصت نشد که کارها را ببینم ولی از دوستان و بازیگرانم که در طول جشنواره به تماشای کارها نشسته بودند ، شنیدم که بعضی از کارها خوب و برخی دیگر ضعیف بوده است . ولی در کل فکر می کنم سطح جشنواره امسال را می توان خوب و آبرومند ارزیابی کرد .

کارگردان نمایش “تاراج نامه” در پایان افزود : بخش مرور در جشنواره آخرین گروهی بود که اسم آنها را برای اجرا معرفی کردند ، این اتفاق خیلی به کار ضربه می زند . اگر زودتر اعلام کنند ، فرصت تمرین و آمادگی بیشتری وجود دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *