اردشیر صالح‌پور داور جشنواره بین‌المللی تئاتر بلگراد شد


اردشیر صالح‌پور مدرس، نویسنده و پژوهشگر تئاتر به عنوان داور جشنواره بین المللی تئاتر بلگراد انتخاب شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، اردشیر صالح‌پور مدرس، نویسنده و پژوهشگر تئاتر از ایران در کنار راشکو جووانوویچ از صربستان و نینا مازور از آلمان سه داور پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر بلگراد (Slavija) هستند.

جشنواره بین المللی تئاتر بلگراد که با عنوان Slavija شناخته می شود یکی از مهمترین جشنواره های بین المللی تئاتر اروپایی است. این جشنواره همبستگی ویژه ای با جامعه تئاتر اروپا E.F.A داشته و با شعار «اروپا برای جشنواره – جشنواره برای اروپا» فعالیت می کند.

پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر بلگراد از ۹ تا ۱۶ مارس ۲۰۱۶ در شهر بلگراد و با حضور هنرمندان تئاتر جهان برگزار می شود.

در این جشنواره تئاترهایی از کشور های روسیه، رومانی، یونان، مصر، لیتوانی، صربستان، آذربایجان(باکو) و … به صحنه خواهند رفت. این جشنواره که از سال ۲۰۰۲ آغاز شده رویکرد تازه ای به تئاتر ملی، سنتی و بومی داشته و هیات داوران تندیس جشنواره را به بهترین گروه شرکت کننده اهدا خواهند کرد.

این تندیس که پیکره «دن کیشوت» است و آن را نیکولا کولجامیلانویچ ساخته به عنوان بالاترین مدال جشنواره به گروه برتر تعلق خواهد گرفت. جشنواره بین المللی تئاتر بلگراد با پیام دارکو برلیک دبیر جامعه تئاتر اروپا E.F.A در نهم مارس برابر با ۱۸ اسفند در بلگراد گشایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *