اردشیر صالح پور، دبیر سی و سومین جشنواره فجر


 مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی طی حکمی اردشیر صالح پور را به عنوان دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر منصوب کرد.

 تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، در متن حکم حسین طاهری خطاب به صالح پور آمده است:

جشنواره بین المللی تئاتر فجر جریان پویای زندگی است و نمایش حیات و سبزینه هایش در گستره تئاتر این مرز و بوم؛ و جایگاه اش را صد البته مرهون تلاش و خلاقیت یکایک هنرمندان ایران ِ اسلامی و همه دست اندرکاران و مجریان امر است.

در این حکم تاکید شده، برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد هنر نمایش با مؤلفه های سال اقتصاد و فرهنگ و در طراز انقلاب اسلامی ایران، با بهره مندی از حداکثر ظرفیت تئاتر کشور و عرصه های بین المللی و استفاده از توان و مشارکت همه هنرمندانِ گران سنگ و فرهیخته با گونه گونی سلایق و علایق، و نیز دست اندرکاران اجرایی میسور است، که با مشاوره همه سویه، مداقه تام و برنامه ریزی هدفمند شما محقق خواهد شود.

اردشیر صالح پور نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر متولد ۱۳۳۶ ایذه و صاحب مدرک دکترای تخصصی پژوهش هنر از دانشگاه هنر است.

از او آثاری چون «گرامافون ونمایش»، «نفشه های سوگوار»،«پیکرک ها»، «عروسک ها و صورتک های ایران باستان» به چاپ رسیده است. صالح پور بیش از ده عنوان نمایش نامه نوشته، چند نمایش را کارگردانی کرده و سابقه بازیگری در تئاتر را نیز دارد.

مدیریت تئاتر استان های کشور، عضویت در کانون ملی منتقدان تئاتر، مدیریت اجرایی جشنواره های تئاتر، مدیریت پخش هنری انجمن موزه های جهانی (ایکوم ایران) و دبیری جشنواره تئاتر عروسکی نیز در کارنامه صالح پور دیده می شود.

او سابقه ۲۰ ساله تدریس در دانشکده های مختلف هنری را دارد و عضو هیات علمی فرهنگ و هنر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *