از بارش باران در سومین روز جشنواره تا لیز خوردن کارگردان بر روی صحنه


سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مثل هر رخداد هنری و اجتماعی دیگری با حاشیه هایی همراه است ، حاشیه هایی که خواندن آنها هم برای مسئولین و هم برای مخـــــاطبین تئاتر و صد البته برای رصد کنندگان رخدادها و امور فرهنـــــگی و هنری خــــالی از لطف نیست .

حاشیه ها همیشه برای مخاطبین جذاب تر از متن هستند .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، سومین روز از سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان نمایش هایی از ژاپن ، تهران ، مریوان ، آستانه اشرفیه ، سنندج ، مرند ، رشت و تفرش بود .

نمایش “بازی سایه ها” کاری از کشور ژاپن در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه رفت ، اجرای اول این نمایش با ۳۰ دقیقه تاخیر همراه بود ولی این گروه نمایشی اجرای دوم خود را بدون هیچ تاخیری و کاملا زمانبندی شده به روی صحنه بردند . پس از پایان این نمایش احمدرضا اسعدی بازیگر کشورمان به روی صحنه نمایش آمد و قطعه شعری مرتبط با فضای نمایش ، به اتسویا هاسگاوا کارگردان بازی سایه ها تقدیم کرد .

“بازی سایه ها” در دو نوبت اجرای خود با تشویق فراوان مخاطبان همراه شد به طوری که مردم پس از پایان نمایش چندین دقیقه ایستاده گروه نمایش را تشویق می کردند .

حمیدرضا نعیمی ، خسرو احمدی ، محمد حسین ناصربخت ، افسانه زمانی ، سهراب سلیمی و منیژه محامدی از هنرمندانی بودند که در روز شنبه چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر به تماشای نمایش “بازی سایه ها” نشستند .

عکاس گروه “بازی سایه ها” آخرین حاشیه این نمایش را از آن خود کرد ، او با حضورش در انتهای صحنه پس از پایان نمایش و تشویق مخاطبان همه را غافلگیر کرد و عکسی دسته جمعی از گروه نمایش به همراه تماشاچیان گرفت .

هادی مرزبان کارگردان پیشکسوت تئاتر و تیم همراه (!!!) به تماشای نمایش “جنایت و مکافات” به نویسندگی و کارگردانی ایمان افشاریان نشستند همچنین مریم معترف ، هرمز هدایت و عظیم موسوی در چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر از این نمایش دیدن کردند .

ایمان افشاریان بعد از رورانس بازیگران هنگامی که می خواست به روی صحنه بیاید با سر به زمین خورد و بازیگرن همه برای کمک به او به سمتش دویدند ، افشاریان علت این حادثه را (!!!) را سرگیجه اعلام کرد . دقایقی بعد یکی از عوامل پشت صحنه با لیوان آب قندی که در دستش بود به دنبال افشاریان می گشت !!

نمایش “جنایت و مکافات” با ۳۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و از معدود اجراهای چند روز گذشته جشنواره بود که با استقبال زیادی همراه شد و سالن از پر تماشاچی بود .

پریسا مقتدی و علی عابدی از میهمانان نمایش “روزهای بی باران” نوشته و کارگردانی امین بهروزی بودند .

سومین روز جشنواره با بارش باران همراه بود و این اتفاق کار را بسیار برای مسئولین برگزار کننده جشنواره و تماشاچیان سخت کرد ، از ترافیک و سرمای هوا که بگذریم مشکل سرپناه نداشتن سالن انتظار تماشاخانه ارغنون برای تماشاچیانی که نمایش “جوادیه” را انتخاب کرده بودند دشوار بود زیرا مردم در محوطه باز و زیر ریزش باران منتظر آغاز نمایش جوادیه ماندند .

يک نظر ثبت شده است .

  1. محسن محمدپور گفت:

    Kheili hashiye negarie bahali bood , Hal kardaaam ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *