نمایشی متفاوت درباره شهدا در تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود


نمایش «از بان تا تان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان درویشی از ۱۳ مهر در تماشاخانه سپند اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی این نمایش،  نمایش «از بان تا تان» دومین تجربه کارگردانی اشکان درویشی از روز شنبه ۱۳ مهرماه از ساعت ۲۰:۴۵ اجراهای خود را در تماشاخانه سپند آغاز می‌کند.

در این نمایش داستان چهار سرباز شهید که هر کدام نماد شهدای غواص، مرزبان، مدافع حرم و اتوبوس نیروهای ررزمنده هستند روایت می‌شود و شاهد دلتنگی مادران این شهدا هم خواهیم بود. در واقع، نمایش از «بان تا تان» برشی از برزخ چند نسل از جوانانی است که هر یک به گونه‌ای برای ایران جان‌فشانی و از خودگذشتگی کرده‌اند اما هنوز در برزخ منتظر عبور هستند و این معطلی به علت ناتمام ماندن سرنوشت بعضی از شهدا و چشم انتظاری مادران و خانواده‌های شهداست. این اثر نمایشی ترکیبی از ژانرهای کمدی، حماسی و ملودرام است که تلاش می‌شود داستانی در بستر شاد و در عین حال اشک‌آور روایت شود.

شایان ذکر است مالک معنوی و مجری طرح این اثر نمایشی موسسه خیریه «فرشته‌های بهشتی» با مدیریت مهشید خسروی است. این اجرا به پدران و مادران شهدای عزیز ایران تقدیم می‌شود و این موسسه خیزیه در کنار تولید این اجرا تلاش دارد تا با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از ترک تحصیل کودکان آسیب دیده، وسایل و لوازم تحصیل حداقلی‌ای را هم برای گروهی هر چند کوچک از کودکان تهیه کند و خیرین عزیز می‌توانند کمک‌های خود را در کنار اجرا تقدیم کنند.

زنگ افتتاح نمایش «از بان تا تان» به دستان پربرکت یکی از مادران شهدا و دو هنرمند مطرح تئاتر و سینما زده خواهد شد که به زودی اسامی آنان اعلام خواهد شد.

در نمایش «از بان تا تان» هنرمندانی چون مهیار حسن، مهرداد احمدی، محمود موسوی، امید ماهر، نرگس صفدریان، مریم‌گلی، بابک نوری و هنرمندی نوجوان و مستعد به نام ساغر کیان‌راستی به ایفای نقش می پردازند و در اقدامی نوآورانه موسیقی این اثر نمایشی توسط آرش هامون، جوانی مستعد و توانمند در موسیقی اصیل سنتی ایرانی اجرا خواهد شد. تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان نمایش «از بان تا تان» اشکان درویشی و مشاور رسانه‌ای هم سید حسین رسولی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *